הכל טוב: יום המעשים הטובים צוין בכל רחבי העמק

ליקוט ירקות בעבור משפחות נזקקות, אריזת מזון לאוכלוסיות מוחלשות, מוזיקה לקשישים, ארוחת בוקר לנהגי האוטובוסים ה"צהובים" והערכה של מתנדבים לביטחון תושבי הגלבוע. כל אלה ועוד צוינו היום ביום המעשים הטובים.

ברחבי העמק ציינו את יום המעשים הטובים בשלל אירועים חיוביים למען הקהילה.

• מהעמק לעמק באהבה

בעפולה עובדי מרכז רפואי העמק ומחוז הצפון של הכללית חברו יחד, זו השנה הרביעית ברציפות לכבוד יום המעשים הטובים בשדות לקט ישראל שבנהלל ללקט ירקות למען משפחות נזקקות.
במסגרת אירועי יום מעשים טובים יצאו למעלה מ-4000 עובדי הכללית בכל רחבי הארץ, ובהם עשרות עובדים ממרכז רפואי העמק, לפעילויות התנדבות שונות ומגוונות ובהן פעילויות למען ניצולי שואה, בבתי ספר לחינוך‪ ‬מיוחד, פעילויות עם קשישים ועם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שיפוץ בתים של נזקקים ובתי קשישים וכן קטיף ואריזת מזון למשפחות במצוקה.
אל השדה בנהלל הצטרפו מנכ"ל כללית נועז בר ניר, וציפי שדה סמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה בכללית, וסייעו לעובדי המרכז הרפואי העמק ומחוז הצפון ללקט ירקות שמיועדים לבתיהם של נזקקים.
במרכז יום לקשיש דור לדור עפולה נחגג יום המעשים הטובים עם החברים של דני בהנחייתו של דני פרומרמן, הבאים מידי שנה ביום זה לשמח את חברי מועדון הזמר.

• עפולה: "גוונים" של תרומה

ההנהגה החברתית של בית ספר גוונים בעפולה יחד עם הרכזת החברתית אסנת ברטוב והסייעת רותי משה דוד יצאו ל"יד לקהילה" לארוז ארגזים לכבוד חג הפסח. כל שנה תלמידי בית הספר מקיימים שוק פורים ובכל הכספים שנאספים הם קונים לפי הצורך העולה בעמותה מוצרים בסיסיים ויחד עם הילדים נוסעים לארוז את המוצרים שאנו תורמים. מנהלת בית הספר אילנית בן ישי מציינת שלאורך כל השנה ערך ההתנדבות והנתינה מוביל בביה"ס ולא רק ביום המעשים הטובים, "זהו תפקידנו לחנך את דור העתיד לנתינה וסיוע בקהילה בה אנו חיים כחלק משייכות למקום", הוסיפה בן ישי.
גם בבית הספר היסודי יהלום ברובע יזרעאל ערכו פעילויות רבות למען הקהילה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• על הפרקט בגן נר: ערב שכולו טוב

בגלבוע החלו כבר אתמול את אירועי "יום המעשים הטובים", במשחק קבוצת הכדורסל המקומית נגד בני הרצליה. ראשית וכמיטב המסורת והחיבור החם לקהילה- התאפשרה כניסה חופשית לתושבי המועצה, שאף זכו לקבל שוקולדים בצורת לבבות!
בהפסקה הקצרה בסוף הרבע הראשון, התקיים הטקס הקבוע של חיבוק לקהילה, והפעם למאות מתנדבי ומתנדבות יחידת "המתמיד"- יח' הסיור בגלבוע. לטקס עלו 2 מפקדי היחידות בגלבוע יחד עם מתנדבים וותיקים וזכו לקבל מעובד נור, ראש המועצה (מתנדב וותיק במתמיד!), גיא איצקוביץ', קב"ט המועצה, וחיים אוחיון מבעלי הקבוצה- תעודת הוקרה, צעיף ופרחים.
לא במקרה נבחרו מתנדבי "המתמיד" להוקרה, אלה כאמירה ברורה של תודה משמעותית שחשים תושבי הגלבוע, כלפי מי שמתנדב כל השנה, בכל מצב או מזג אוויר ודואג לביטחון התושבים. יש אנשים שבשבילם כל יום בשנה הוא יום המעשים הטובים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• יד לחמישה: ארוחת בוקר לנהגי המועצה

עוד בגלבוע: בביה"ס יד לחמישה ציינו את יום המעשים הטובים בארוחת בוקר חגיגית לנהגי ההסעות ולכוחות הבטחון (מג"ב). מנהלת ביה"ס ציינה שזוהי מסורת מבורכת בה יום אחד בשנה אנו מודים לנהגים על האדיבות, על סבר הפנים, הסבלנות והאכפתיות לתלמידי בית הספר המוסעים. הנהגים קיבלו שי תפילת הדרך ותלמידי כיתה ד1 והמוקה רותי פרג', הכינו לנהגים שלטים שישמשו אותם כהוראות לילדים בזמן הנסיעה.

• יום המעשים הטובים במשטרת ישראל

בין כל הפעילויות למען הזולת שהתקיימו היום בתחנות המשטרה במחוז צפון – תחנת משטרת נצרת עלית יזמה פעילות עם ליקויי שמיעה. לתחנת המשטרה הוזמנו 30 אנשים כבדי שמיעה והשוטרים כולם התגייסו להציג בפניהם את פעילויות המשטרה השונות: הכרת מאפייני תחנת נצרת עילית, מציאת סמים באמצעות כלבנים, מניעה של הפגנה אלימה באמצעות פרשים על סוסים, הכרת עבודת חוקר זירת עבירה, סיור במשרדי התחנה והכרת מכשיר ההגברה להנגשת שירותי המשטרה ללקוי שמיעה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך הביקור ניתן להם הסבר באמצעות שפת הסימנים ע"י אחד השוטרים (שלמד את השפה בעבר במסגרת עבודתו עם ליקויי שמיעה) על הדרך שבה ניתן לתקשר עם המשטרה במסגרת זו הוצג להם גם המכשיר שמקל על התקשורת עם ליקויי שמיעה בזמן לקיחת עדות. בסיום הפעילות ליקויי השמיעה הודו לשוטרים בשפת הסימנים ואמרו כי " זהו יום מיוחד עבורנו למדנו להכיר את עבודת המשטרה וחלק מהיכולות העומדים לרשותה להתמודד עם עבריינות והכי חשוב למדנו על הדרך בה ניתן לתקשר עם המשטרה באירועים שונים ושמחנו לדעת כי המשטרה מתקדמת בתחום". השוטרים גם הם שמחו מאד על הזכות שנפלה בחלקם להכיר את קהילה ליקויי השמיעה ולהנגיש להם את שירותי המשטרה.

עוד תמונות מיום המעשים הטובים בעמק:

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|