"הכדור הוא עגול": התענכית שלימדה את האמריקאיות להכין קובה

רונית אזרד-בוקובזה ממושב מלאה שבחבל תענך חשפה בפני תריסר נשים מארה"ב את סוד הבישול של המטבח הקורדיסטני, המרוקאי והטוניסאי. פלא שהם יצאו עם "בטן מלאה"?

מבשלות אהבה בגלבוע: במסגרת הקשר החם בין הגלבוע ושותפות-2000 של אזור ניו-אינגלנד (Eastern CT), הגיעה השבוע לגלבוע, משלחת מיוחדת הבנויה על 12 בשלניות, המתעניינות בכל חידושי התחום הגסטרונומי (פודיז) ובטכניקות בישול ואפיה חדשים.

חברות המשלחת הקולינרית מגלגלות קובה
חברות המשלחת הקולינרית מגלגלות קובה בסדנת הבישול בתענך

חלק ארי בביקורם באזור כלל סדנת בישול ביישוב מלאה, אצל הבשלנית הידועה רונית אזרד-בוקובזה. הייתה זו סדנה עשירה בתוכן, טיפים ורעיונות גסטרונומיים. הסדנה נערכה על פני 4 שעות, במהלכן בישלו המשתתפות ארוחה עשירה על טהרת המטבח האותנטי.
בין השאר לימדה רונית את האורחות מארה"ב, כיצד להכין קובה אדומה (מטבח כורדי), קציצות בנאטג' (המטבח הטוניסאי) ואורז טנג'יה מהמטבח המרוקאי.

הבשלנית רונית אזרד-בוקובוזה מציגה את קציצות הבנאטג' שבישלה עם חברי המשלחת

מספרת רונית אזרד-בוקובזה (המשמשת גם כמזכירת סגן ראש המועצה במוא"ז הגלבוע): "לאחר הסבר תיאורטי קצר, "צללנו" לתוך הסירים והתחלנו לבשל. בשביל האורחות, הכול היה חדש והם טעמו לראשונה ממטעמי המזרח וצפון אפריקה. כפי שקורה בסדנאות שכאלה, בזכות האוכל נרקמים יחסים ונוצרת אינטראקציה חברתית נהדרת".
בסיום הסדנה התיישבו כל המשתתפות לסעודה עשירה ומפנקת. האורחות מארה"ב ציינו שהן מאוד נהנו ואף הבטיחו לנסות לבשל את המטעמים בביתן.