היסטוריה: נוער עמק יזרעאל גבר על מכבי ת"א הגדולה וזכה בגביע המדינה

העמק הוא חלום והכדורסל היהלום: ציון דרך בתולדות המועדון הצנוע מעמק יזרעאל לאחר שקבוצת הנוער ניצחה באופן משכנע את נוער מכבי ת"א בתוצאה 83:93 בתום מחצית שנייה אדירה. צ'אצ'שווילי הצטיין עם 19 נק', 12 ריב' ו- 7 חס'.

לראשנה בתולדות מועדון הכדורסל של נוער עמק יזרעאל, גביע המדינה ע"ש יגאל דר נוסף לארון הגביעים של המועדון היזרעאלי.
לעיני כ- 500 אוהדים שעשו את דרכם מהצפון לאזור מרכז לאולם הכדורסל ע"ש אריק איינשטיין בכפר סבא, חניכיו של מאורו ספק שעושים השנה עונה מצוינת ומובילים גם את ליגת על צפון הסדירה, ומקדימים גם המועדון השכן בעמק, מועדון גלבוע/עמק המעיינות, עשו הערב היסטוריה בתולדות המועדון הצנוע, לאחר שגברו על מחזיקת הגביע משנה שעברה, מכבי ת"א הגדולה, למרות הצטיינותו של דני אבדיה מי שהוכתר כשחקן העתיד של מכבי ת"א שקלע הערב במשחק 33 נק'  ו- 14 ריב'.
אגב זוהי העפלה שלישית בתולדות נוער עמק יזרעאל לגמר הגביע וכולם הן מול נוער מכבי ת"א.

ציצשווילי
גבריאל צ'אצאשווילי נבחר כמצטיין המשחק. צילום: שרה גורן פרידמן

המשחק עצמו היה משחק צמוד ומותח לאורך מרבית דקותיו, אך עם מחצית שנייה מצוינת בה קלעו שחקני עמק יזרעאל מעל 54 נק', כאשר עד לרבע השלישי הובילו התל אביבים אמנם בהפרש קטן וצמוד, אך בסיום הרבע השלישי הפכו שחקני עמק יזרעאל את התוצאה וסיימו את הרבע  בתוצאה 66:64. בחמש הדקות האחרונות של הרבע הרביעי פתחו חניכיו של ספוק מבער, וברחו לתל אביב בהובלתו של של אייל ונדל שקלע בסה"כ במשחק 22 נק'.

כמצטיין משחק גמר הגביע נבחר גבריאל צ'אצ'שווילי לאחר שקלע  19 נקודות, לקח 12 ריבאונדים וחסם 7 פעמים.
מאמן נוער עמק יזרעאל מאורו ספאק אמר נרגש בסיום המשחק: "אנו גאים בשחקנים שהביאו בפעם הראשונה את הניצחון לעמק יזרעאל. הנוער האיכותי של עמק יזרעאל שיחק עם מוטיבציה ונחישות מול מכבי ת״א, לא ויתר והביא ניצחון. היה מרגש לראות שהגיעו 500 איש מהעמק לעודד ולפרגן. אנו יוצאים לחגוג ולנוח ולאחר הפסח חוזרים בגדול לפלייאוף". את הגביע העניקו עמירם הלוי, יו״ר איגוד הכדורסל בישראל ועידו דורי, סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל.

חגיגות גביע המדינה לנוער 2018_צילום- מעיין רימר (9 of 29)
הוער עמק יזרעאל חוגגים גביע ראשון לארון הגביעים. צילום: מעיין רימר

ארז ביטמן מנהל מחלקת הספורט: "הישג קבוצת הנוער בכדורסל חותם שבוע ספורטיבי במיוחד בעמק, אשר התחיל ביום חמישי בהצדעה  לספורטאיות העמק בהשתתפות מאות נערות ונשים, המשיך באירוע של 4,000 משתתפים, שרכבו ב"גלגלים של תקווה", שלושה שחיינים מהפועל עמק יזרעאל, שהעפילו לאליפות אירופה והסתיים בזכייה המרגשת בגביע הנכסף. שלל הפעילויות וההישגים, נותנים ביטוי לתפיסה הספורטיבית הרחבה במועצה".

קלעו לעמק יזרעאל: איל ונדל 22 נק' ו-7 אס', גבריאל צ'אצ'אשווילי 20 נק' ו- 12 ריבאונדים, שלו לוגשי 19 נק', ליאל מלה 11 נק', סער בסון 8 נק', דניאל קרבצוב 7 נק', ירדן אשכנזי 6 נק'. שותפו במשחק: רותם גורן ואביתר שפירא.

קלעו למכבי ת"א: דני אבדיה 33 נק'  ו – 14 ריב', עידן אלבר 22 נק', דורי סהר 11 נק' , נווה בן שמן 6 נק' , עומרי סיניבר 5 נק' , עמית אהרוני 4 נק', נדב אורון 2 נק'. כן שותפו: יונתן אטיאס.