היסטוריה בישראל: הסכם ברית ערים תאומות ראשון עם גואטמלה

המועצה האיזורית בוסתן אלמרג' חתמה על ברית ערים תאומות עם חמש עיריות מגואטמלה. "אחרי שהחזרנו את השגרירות לירושלים, הגיע הזמן לחבר בין התושבים והרשויות", אמר באירוע שגריר גואטמלה בישראל. צילום: AJC

בשבוע שעבר נחתם הסכם ברית ערים תאומות ראשון בין רשות מקומית ישראלית לרשויות גואטמליות. מוקדם יותר, חתמו ראש המועצה הנבחר בוסתן אלמרג', עבד אלכרים זועבי, וראש עיריית סנטה אנה הואיסטה, פילוֹמֵנוֹ הֶרנָנְדֵז הֵרֶרָה, על הסכם ברית ערים תאומות, שמטרתו לקדם שיתופי פעולה בין הרשויות ובין תושביהן. ההסכם נחתם בכפר נין, במעמד שגריר גואטמלה בישראל, עו"ד מריו אדולפו בּוּקארוֺ פלורֶס, ומנכ"ל הוועד היהודי-האמריקאי (AJC) בישראל, סא"ל (מיל') אביטל ליבוביץ', שאיפשרו את החיבור שהוביל להסכם. הסכם זה הוא הראשון מסוגו בין ישראל לגואטמלה, למרות הקשרים החמים וההדוקים בין המדינות. "אחרי 70 שנות יחסים קרובים ואחרי שהחזרנו את השגרירות שלנו לירושלים, הגיע הזמן לחבר באופן פורמלי בין התושבים והרשויות", אמר שגריר גואטמלה בישראל, עו"ד מריו אדולפו בוקארו פלורס. "בין המנהיגים שוררת הבנה ותמיכה הדדית רבה, ועכשיו נוכל לחזק את ההיכרות והיחסים גם ברמת האזרחים", הוסיף השגריר.

המועצה האיזורית בוסתן אלמרג' נמצאת בעמק יזרעאל, וכוללת ארבעה כפרים וכ-7,500 תושבים. העיר סנטה אנה הואיסטה ממוקמת בצפון מערב גואטמלה, וכוללת כ-11,000 תושבים, רובם בני תרבויות המאיה, הפזורים בכפרים רבים באיזור. ארבע הרשויות הנוספות מגואטמלה הן סנטה קטָרינה אישְטָהוּאָקַאן, סנטה קרוז וֶרָפְּרָאז, נוּאֶבָה סנטה רוסה וסנטה רוסה דה לימָה.

ראש המועצה הנבחר בוסתן אלמרג', עבד אלכרים זועבי, ציין כי זוהי ברית הערים התאומות השנייה שחותמת המועצה והוסיף: "זו הזדמנות אדירה עבורנו לחזק את היחסים שלנו, כישראלים, עם גואטמלה, ברמת האזרחים. קווי הדמיון בינינו רבים, ויחד נוכל לפתח קשרים שיקדמו את התושבים בשתי המדינות". ראש עיריית סנטה אנה הואיסטה, פילומנו הרננדז הררה, הנמצא בישראל בימים אלו בביקור רשמי, סיפר כי "לכבוד הוא לנו להיות חלק מההיסטוריה הישראלית-גואטמלית. שמחנו למצוא רשות שמתמודדת עם אתגרים כמונו, שנוכל לחשוב יחד עם ראשיה על פתרונות לבעיות, ועל דרכים לקדם את התושבים שלנו".