היהפוך פיל לבן עורו? פארק תעשיה צבאים מתעורר

אי שם לפני כ – 20 שנה היה למישהו חזון יפה של מעשה ציוני פרקטי מניב ארנונה ומספק תעסוקה והשפעה כלכלית משמעותית על אזור עמק בית בית שאן. לחזון קראו פארק תעשיות צבאים שהפך במרוצת השנים לסוג של פיל לבן, לאחרונה אזור התעשייה הרדום עושה סימנים של יקיצה.

חזון פארק תעשיה צבאים, שנראה היה שהוא קורם עור וגידים, קרוב לעשור שנים דשדש במקום,  מנהלי הפארק באו והלכו אחת לכמה שנים, והפארק המשותף לעיר בית שאן ולמועצה אזורית עמק בית שאן שהפכה לימים עמק המעיינות, נשאר עם פוטנציאל על הנייר ולא הצליח ממש להתרומם, ולמרות המאמצים הפארק מאכלס כיום רק 6 מפעלים בתחומי תעשייה שונים ומועסקים רק כ –  200 עובדים, לעיר בית שאן והסביבה זה לא מספיק.


לפני כשנה הוחלט בבית שאן ובעמק המעיינות לעשות מעשה, דירקטוריון הפארק בניסיון להפיח רוח חיים באזור התעשייה הנשכח, מינה את  עזרא שמיר, איש צבא בעברו, עם ניסיון רב בתעשייה, ששמו הולך לפניו בניהול מוצלח של פרויקטים מסוג זה, ולזכותו ניתן לזקוף את הקמת אזורי התעשייה ברקן, מראון ושחק.


לאנשי העסקים בעמקים מוכר שמיר בעיקר כמנהל אזור התעשייה "מבואות הגלבוע" שמתפתח בימים אלו בצעדי ענק וכאמור לפני כשנה מונה שמיר גם כמנהל פארק תעשיה צבאים.

מאז דברים זזו בקצב מהיר, ועושה רושם שפארק צבאים מתעורר, לאחרונה הודיע מנהלת הפארק המשותפת לשתי הרשויות בית שאן ועמק המעיינות, שהיא תחל בימים הקרובים בביצוע עבודות לסלילה והרחבת כבישים, השלמות מרכיבי מים וביוב למגרשים, גינון ותאורה  בהיקף של כ- 7 מיליון ₪.
ובתחום התעסוקה הודיעה מנהלת הפארק כי השלימה תכנית לקליטת 9 מפעלים חדשים שצפויים להעסיק כ – 300 עובדים ומתוכננים להתאכלס במהלך שנת 2016.