הטיסה בוטלה- חייה של האחות ניצלו

בעצת רופא "מכבי שרותי בריאות" בסניף נצרת עילית, ויתרה אחות על טיסה למטרת נופש- לאחר שחשה כאבים בחזה וקושי בנשימה. מאוחר יותר התברר כי העצה והטיפול שקיבלה האחות היו מצילי חיים – כשהממצאים הציגו אוטם חריף בשריר הלב. שעה לאחר האבחון עברה האחות צנתור במרכז הרפואי העמק בעפולה. המחשה: צילום- אתר pexels

אירוע הצלת חיים התרחש לאחרונה במרפאת מכבי בנצרת עילית. באחד הימים, בשעות הבוקר המוקדמות, אחות בסניף בעיר, בשנות החמישים לחייה, הייתה בדרכה לחופשה פרטית, כאשר מספר שעות לפני מועד הטיסה שלה היא החלה להרגיש כאבים משונים בחזה וקושי בנשימה. בשל קרבתה למקום עבודתה היא החליטה לגשת לבדוק את פשר הכאב וניגשה לחדר האחיות. באותם רגעים היא לא שיערה כי אכן מדובר בעניין חריג.

מדובר באירוע חריג שיכול היה להתרחש בכל סיטואציה", ד"ר חנא חורי
מדובר באירוע חריג שיכול היה להתרחש בכל סיטואציה", ד"ר חנא חורי

למזלה, בזמן שהגיעה לבצע מספר בדיקות, נכח במרפאה ד"ר חנא חורי, המנהל הרפואי של מכבי בנצרת ובנצרת עילית שצפה במתרחש. לאחר שהאחות ביצעה בדיקת א.ק.ג, ד"ר חורי היה שם בכדי לאבחן במיידי את הממצאים שהציגו אוטם חריף בשריר הלב. ד"ר חורי פעל במהירות לפי הפרוטוקול לטיפול באוטם וההשערה שלו התבררה כנכונה. בממצאים הסתבר כי אכן מדובר בהתקף לב חריף המצריך טיפול מיידי.


ד"ר חורי: "מדובר באירוע חריג שיכול היה להתרחש בכל סיטואציה. אני שמח מאוד שהייתי שם ויכולתי לתרום מניסיוני. ברור שאם האחות לא הייתה נבדקת ועולה על הטיסה המצב לא היה לטובתה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר חורי החל מיד בטיפול ראשוני הכולל עירוי נוזלים לצורך פתיחת הווריד, ובהמשך הוא נתן לה כדור אספירין לצורך דילול הדם וכדור נוסף על מנת להרחיב את כלי דם – זאת בכדי להוריד לחץ דם. בו זמנית הוזמן אמבולנס שהגיע בתוך דקות ספורות לפינוי לבית החולים להמשך טיפול. כעבור פחות משעה האחות כבר עברה צנתור בבית החולים שאישש את החשש. אצל האחות התגלתה חסימה של 50% בעורקים – ואם לא היה ניתן הטיפול בזמן, ככל הנראה היה נגרם אסון כבד. בזכות ערנותו של ד"ר חורי האחות לא עלתה לבסוף על הטיסה, החופשה בוטלה וחייה יצאו מכלל סכנה.

• "זה יכול היה להיגמר אחרת"

"זה היה אמור להיות יום של הכנות לפני החופשה שתכננתי כבר זמן מה" סיפרה האחות, “גם כשנכנסתי למרפאה לא העליתי בדעתי שאגיע למצב שכזה. ברור לי שאם לא הייתי מגיעה להיבדק ועולה על הטיסה זה יכול היה להיגמר אחרת. הכל קרה כל כך מהר, אני אסירת תודה לד"ר חורי שהיה שם בשבילי".
ד"ר חורי: "מדובר באירוע חריג שיכול היה להתרחש בכל סיטואציה. אני שמח מאוד שהייתי שם ויכולתי לתרום מניסיוני. ברור שאם האחות לא הייתה נבדקת ועולה על הטיסה המצב לא היה לטובתה. זה מסר לכולנו, תלכו להיבדק כי החיים יפים ואנחנו אחראים לשמור עליהם".

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|