הותר לפרסום: פוענחה הצתת הכנסייה בטבריה

לאחר סיום חקירתם של חמשת החשודים בהצתת הכנסייה על רקע של פשע שנאה, מכתבי האישום שהוגשו היום עולה כי הנאשמים השתייכו להתארגנות בעלת אידאולוגיה קיצונית ביותר שמטרתה לקרב את הגאולה.

הותר לפרסום כי לאחר חקירה של השב"כ ומשטרת ישראל, היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י, נעצרו לחקירה חמישה צעירים החשודים בחברות בהתארגנות, שעל פי החשד, עומדת מאחורי הצתת כנסיית "הלחם והדגים"  וכן בפיגועי שנאה נוספים.
תזכורת, כפי שדווחנו לראשונה על החשד להצתת הכנסייה ב'טבחה', כאמור ב-18 ביוני 2015 בסביבות השעה 03:30 הוצת מבנה במתחם כנסיית "הלחם והדגים" בטבח'ה, אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל.
על הקיר בזירת ההצתה רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" – ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה.
כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם ונזק כבד נגרם למבנה.

כאמור היום הותר לפרסום שחקירת החשודים הסתיימה וכתבי אישום הוגשו כנגד שניים מחברי ההתארגנות ינון ראובני בן 20 ויהודה אסרף בן 19.
כנגד יתר חברי ההתארגנות: מרדכי מאייר בן 18 ומשה אורבך בן 24  וקטין בן 17 מרמלה ינקטו הליכים מנהליים.

עוד הותר לפרסום כי החשודים בפשע השנאה חברים בהתארגנות שפעלה במסגרת תשתית אידאולוגית קיצונית השואפת לשנות את סדרי המשטר ולקרב את הגאולה במספר שלבי פעולה.
ולכן במסגרת פעילותה הסיתה ההתארגנות לפגיעה בנקודות "תורפה" במדינת ישראל במטרה לעורר סביבה שיח ולמשוך תומכים, כאשר לאחרונה זוהתה על ידי השב"כ  עלייה בפעילות ובתקיפת מוסדות קודש נוצריים.

לעמקניוז נודע כי מרבית העצורים נחשדו בעבר בפשעי שנאה ובפעילות אלימה כנגד ערבים, ינון ראובני מרדכי מאייר מהאורבך והקטין הורחקו בעבר בצו מנהלי כמה פעים מאזור איו"ש.

אנחנו נמשיך לדווח לכם במידה ויהיו התפחויות נוספות.

 

 

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|