ההצלחה של חברת SupPlant מהחממה הטכנולוגית של העיר עפולה

חברת האגרו-טק SupPlant מגייסת 3 מיליון דולר מ"מבטח שמיר"

הצלחה מרשימה לחברת האגרו-טק סאפלנט (SupPlant)הפועלת בחממה הטכנולוגית של עפולה, לאחר שהיא גייסה 3 מיליון דולר מ"מבטח שמיר".
ראש העיר עפולה יצחק מירון היה זה שזיהה את הפוטנציאל הקושר בין המשולש של עפולה כבירת העמק, החקלאות המקיפה את העיר והצורך בהייטק בעיר, שיהווה את החוליה המקשרת בין השניים ונראה כי החזון קורם עור וגידים. סאפלנט הוקמה בשנת 2014 על ידי זהר בן נר ומפתחת טכנולוגיות בתחום החקלאות.
החברה פועלת החל משנת 2016 בעיר עפולה ומושכת אליה עובדים ושירותים רבים מהעיר וסביבתה. הפיתוח המרכזי של החברה נקרא GBI; מערכת השקיה אוטונומית מבוססת בינה מלאכותית לשדות חקלאיים שמובילה לחסכון של 30% במים להשקיה, לשיפור היבול ולדיוק תהליך הגידול. מערכת של חיישנים אוספת נתונים ישירות מהצמח (עלה, גזע ופרי) בזמן אמת ומתרגמת אותם לפקודות השקיה, באופן אוטונומי לחלוטין. טכנולוגיית ה-GBI נחשבת למובילה עולמית בתחום ההשקייה המדייקת ומצליחה כבר היום לתת מענה למנעד הולך וגדל של אתגרים כגון שינויי אקלים והצורך לייצר יותר מזון בפחות משאבים. 
ההסכם עם מבטח שמיר, שתשקיע כ-3 מיליון דולר בחברה העפולאית, יאפשר לחברה להרחיב את סל המוצרים ולהגדיל את מאמצי השיווק בשווקי העולם וכן צפויה להגדיל את נפח החברה בעיר עפולה ולהביא לגיוסם של מוחות מבריקים נוספים מעפולה וסביבתה שיהיו חלק מהמוצר המצליח. זהר בן נר, מייסד ומנכ"ל SupPlant: ״המטרה שלנו היא לעזור לאנושות להתמודד עם האתגרים שבלגדל מזון במציאות המורכבת של המאה ה-21, ובמיוחד נוכח שינויי האקלים. לשם כך לא מספיקה רק טכנולוגיה פורצת דרך ויש צורך גם בשותפים הנכונים. אני משוכנע שהשותפות עם "מבטח שמיר" תעזור לנו יחד להצעיד את החקלאות העולמית כמה צעדים קדימה״.