הדף ש"שבר" את פייסבוק: "נוסטלגיה במיטבה-רק עפולאים יבינו"

מדורת השבט החדשה: כ-7000 מתושבי עפולה בעבר ובהווה התחברו תוך ימים ספורים לדף הפעיל כיום ברשת החברתית, בקרב תושבי בירת העמק. נוסטלגיה, זה כל הסיפור…

היסטריה וירטואלית, לא פחות, כך במילים פשוטות ניתן לתאר את תחילת הדרך של דף פייסבוק חדש שנפתח ברשת החברתית תחת הכותרת "נוסטלגיה במיטבה- רק עפולאים יבינו".
המספרים מדברים בעד עצמם: בתוך ימים ספורים הצטרפו לקבוצה כ-7000 חברים, כולם תושבי עפולה בעבר ובהווה שהתקבצו סביב מדורת השבט החדשה.
האחראית ל״השתלטות" הנוסטלגית על ה״פיד״ של תושבי בירת העמק היא נירית אטל, עפולאית שורשית שלא ציפתה לאלפי התגובות והלייקים שמגיעים בזה אחר זה בתום העלאת כל פוסט.
אטל, 41, נשואה לאריק ואם לארבעה ילדים מתגוררת ברובע יזרעאל בעפולה. "אני המומה ממה שקורה", סיפרה אטל, "תוך ימים ספורים אנחנו עומדים על כ- 6500 חברים בקבוצה והמספר רק גדל. כולם רוצים לספר את הסיפור שלהם, את הזכרונות שלהם וזה ממש מרגש . אני שומרת בקפדנות על כללי התנהלות נוקשים בקבוצה, בכדי שלכולם יהיה ברור שזה לא המקום להשמיץ או לפרסם עסקים וכיוצא בזה. כל ילדותי ונעוריי גדלתי פה ואני שמחה שגרמתי לאושר להרבה אנשים בעיר הנפלאה הזו".

חשמל דושינצקי. תמונה שגולשים העלו לדף הפייסבוק
חשמל דושינצקי. תמונה שגולשים העלו לדף הפייסבוק

בפוסטים מעלים העפולאים צילומים נוסטלגיים מימי הגן ובתי הספר, תמונות של אנשי חינוך שהשפיעו רבות על בני הדור הצעיר בעיר, מקומות בילוי וחנויות שלא פעילים כבר עשורים, אבל כאלה שהיוו מוקד משיכה בעבר, עסקים מיתולוגיים ועוד הגיגים ואנקדוטות שזר לא יבין.
כמה מהחברים בקבוצה כבר העלו אפשרות לקיים מפגש בו יתכנסו לשתף חוויות וסיפורים מרתקים. על רקע הבריונות הוירטואלית שאיפיינה את העיר בשנים האחרונות וכללה אינספור פוסטים שליליים, משמח לראות שהרשת יכולה גם לחבר בין תושבי העיר שחלק ניכר מהם עדיין מתגוררים בעפולה וחלק בכל רחבי ישראל והעולם.