הדבוראים של המחר

כבוד: שלושה תלמידי כפר הנוער 'ויצו ניר העמק' ייצאו לסלובקיה בחופש הגדול לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית לדבוראים צעירים. צילום: מועצת הדבש

תופעת היעלמות הדבורים בעולם, ועידוד דור שני ושלישי להצטרף לענפי החקלאות השונים, הביא את ארגון הדבוראים העולמי, לייסוד תחרות בינלאומית לדבוראים צעירים שתתקיים בסלובקיה בחודש יולי(IMYB -International Meeting of Young Beekeepers).

אל התחרות יצאו שלושה תלמידי כפר הנוער ויצו בניר העמק אותם בחרה מועצת הדבש לייצג את ישראל: אורי שחף, לירן אליהו וקתרין לוקיאנוב, בני ה- 16, תלמידי כיתה י'. שלושת הדבוראים הצעירים לומדים ועובדים במסגרת לימודיהם בענפי החקלאות ואף עושים בגרות מלאה בענף הדבורים.
כאמור, כאשר בני הנוער בישראל ייהנו מחופשת הקיץ, יצאו שלושת התלמידים לתחרות בסלובקיה. שם יפגשו עם בני נוער מגרמניה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד, רוסיה ועוד, בתחרות יבחנו ביכולותיהם המקצועיות בגידול דבורים במספר קטגוריות: עבודת הכוורת, ידע בתחום, התמודדות עם הטיפול בהם, מיומנויות שימוש בכלי העבודה של הדבוראים וכמובן טעימות דבש.כבר בימים אלה הדבוראים הצעירים עוברים עד מועד התחרות, אימונים בהדרכתם של ד"ר ויקטוריה סורוקר ויוסי קמר במכון הוולקני.

נבחרו לייצג את שיראל בתחרות בינאלומית לדבוראים צעירים
נבחרו לייצג את שיראל בתחרות בינאלומית לדבוראים צעירים

בנוסף, בעקבות הבחירה בהם לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית לדבוראים צעירים, נבחרו השלושה להתמודד על פרס 'חביב הקהל'  במסגרת -'יוצרים שינוי ישראל' אשר הינה תכנית חינוכית בינלאומית שמטרתה להעצים ילדים ונוער ליצור שינוי חיובי בסביבתם.
מנכ"ל מועצת הדבש, זאב מידן: "אני מברך את הדבוראים הצעירים על ייצוג ישראל והדבוראים בתחרות הבינלאומית, בתקופה קריטית זו לענף הדבורים והחקלאות בארץ. המטרה הינה להביא למודעות את חשיבותו ותרומתו של ענף הדבורים עבור האדם. אני מקווה, כי באמצעות התחרות הבינלאומית נביא להכרה בענף חשוב זה שגם יקרב את הדור הבא של הדבוראים, אני מאחל לשלושה הצלחה ומייחל להמשך העשרת הידע החשוב בתחום".
שרון ניר ענבר, מורה למדעים וחקלאות בכפר הנוער ויצו, שתלווה את שלושת תלמידיה לתחרות בסלובקיה: "חשוב שהנוער יהיה בעל מודעות סביבתית. אורי, לירן וקתרין משמשים דוגמה לכל בני הנוער בישראל, כתלמידי מגמת הדבורים הם סוכני השינוי, המקדישים את חייהם לדבורי הדבש הנמצאות בסכנת הכחדה".