הגיע הזמן: רוצים לרדת במשקל ולעבור לאורח חיים בריא?

כארגון עם אוריינטציה ממוקדת מטרה לקדם בריאות, כללית מפעילה שלל פעילויות וסדנאות לשמירה על אורח חיים בריא במגוון רחב של נושאים: גמילה מעישון, איזון סוכרת, תזונה נכונה ובריאה, הכנה ללידה והכנה לכיתה א'

כללית מחוז צפון דואגת לבריאות מטופליה ומפעילה למענם מגוון רב של סדנאות לקידום אורח חיים בריא.

הרבה מהמטופלים שואלים כיצד משנים את אורח החיים, אם בתזונה או בפעילות גופנית ואז עולה השאלה באיזו דרך לבחור: טיפול פרטני או בקבוצה?
לכולנו יש צורך בסיסי להרגיש שייכות, אנו רוצים להשתייך לקבוצת אנשים כמונו. קל יותר להתמודד עם השינוי שאנו רוצים בו בקבוצה מאשר לבד. הקבוצה מחזקת את תחושת המסוגלות העצמית ותחושת מסוגלות עצמית גבוהה חשובה מאוד כדי להתחיל ולהניע תהליכי שינוי. בקבוצה מקבלים השראה ותקווה כי מזדמן לנו לראות איך החברים מתמודדים ומצליחים. בתהליך מתקיימת למידה מהמשתתפים בקבוצה, למידה מהניסיון של כל אחד בהתמודדויות השונות.

שיעור פילאטיס במושב ברק
שיעור פילאטיס במושב ברק

ידע הוא כוח ובקבוצה קיים ידע רב – מהמנחה והניסיון של המשתפים קבוצה. הקבוצה מאפשרת להיות משמעותיים עבור אנשים אחרים המתמודדים עם אותו הקושי- הנתינה והעזרה גורמות אושר לנותן והרגשה שהוא בעל ערך. כללית היא ארגון מקדם בריאות והיא מפעילה שלל פעילויות וסדנאות לשמירה על אורח חיים בריא במגוון רחב של נושאים: גמילה מעישון, איזון סוכרת, תזונה נכונה ובריאה, הכנה ללידה והכנה לכיתה א', ובשנה הנוכחית נרשמה עלייה בפעילות הרפואית במרפאות ובמכונים, בדיקות וייעוץ נרחב של רופאים מתחומי הרפואה השונים.

סדנת החייאה ועזרה ראשונה
סדנת החייאה ועזרה ראשונה במרכז לבריאות הילד, עפולה

אחת מהסדנאות שכללית מפעילה היא קבוצות הליכה וריצה ברחבי הצפון. את הקבוצות מנחים מאמני כושר מיומנים והקבוצות נפגשות אחת לשבוע, ומקבלים כלים כיצד להתאמן בקרבת מקום המגורים וטיפים לתזונה נכונה ומאוזנת. אורכי המסלולים מותאמים ומשתנים מקבוצה לקבוצה ולפי המשתתפים בה. בתחילת ובתום המסלול מתבצעים תרגילי מתיחות על מנת לחזק את השרירים ולשפר את היציבה.