הביקור ההיסטורי של תלמידי 'יובלים' בבסיס רמת דוד

בעקבות המורכבות של ניוד התלמידים לא התקיים ביקור גומלין בבסיס רמת דוד עד השנה כאשר התלמידים רשמו ביקור היסטורי אחרי עשור שנים

תלמידי בית הספר 'יובלים' בעפולה, הסובלים משיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות, רשמו לאחרונה היסטוריה קטנה לאחר שהתארחו בבסיס רמת דוד לאחר עשור שהם מארחים מדי שנה כבר למעלה מעשור בבית ספרם חיילים, אנשי קבע וקצינים.

הקשר בין חיילי הבסיס ובית הספר נוצר הודות לאיש הקבע טל כהן מטייסת תעופה המשרת בבסיס שמגיע מדי שנה עם חבריו שחר זך וגולן פירו יחד עם חיילי סדיר לביקור בבית הספר, שם הם משוחחים עם התלמידים ומתקשרים גם עם תלמידים לא ורבליים, באמצעות תקשורת תומכת חליפית כגון לוחות תקשורת, מחשבים ואייפדים, עימה מתקשרים התלמידים. בנוסף הם מסייעים בניוד התלמידים לרחבת בית הספר לטקס השנתי ליום העצמאות שם מעניקים התלמידים שי לאורחים מחיל האוויר.

במהלך הביקור אותו הובילו חבריהם המבקרים אותם מדי שנה, ביקרו התלמידים ביחידת הכבאות ובטייסת הקרב שם נפגשו עם סא"ל ש' מפקד הטייסת וסגנו רס"ן א. שהסבירו להם על הטייסת הגדולה ביותר בצה"ל ועל המטוסים ואפילו צפו בהמראתו של מטוס שגרם להתרגשות גדולה בקרב התלמידים. בבית הספר ציינו כי הביקור בבסיס אפשר להעמיק לתלמידים את ההבנה והמשמעות של תפקידי צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט וכמובן את מקום עבודתם ותפקידם של האורחים המגיעים לבית הספר מדי שנה.

מנהלת בית הספר, דגנית שטיינהאור, הודתה לטל כהן, שחר זך וגולן פירו ולחיילי הבסיס על האירוח החם, למפקחת בית הספר אלסה שגב-שהם, ליו"ר אילן בעפולה אלי פייס וכן לרכזת הטיולים של בית הספר גילי אריאלי שברכו על הסיור וסייעו להוציאו לפועל.