הבחירות לכנסת: ח"כ לשעבר חיים דיין יתמודד בראש מפלגת "אחריות למייסדים"

דיין, המתגורר בחבל תענך, ושכיהן כח"כ מטעם צומת בכנסת ה-13 וה-14 מציג מצע חברתי שמתמקד בילדים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות, "המפלגה שלנו מתחייבת להצטרף לכל ממשלה שתקבל את קווי היסוד, כדי להשפיע ולחולל את השינוי הנדרש, אין פה בכלל נושא של שמאל וימין", אומר דיין. צילום: אלבום פרטי

חיים דיין ממגדל העמק, חבר כנסת לשעבר מטעם צומת בכנסת ה-13 ובכנסת ה-14, מתמודד בימים אלה בבחירות הארציות לכנסת – כשהוא עומד בראש מפלגת "אחריות למייסדים".

דיין, 59, נשוי ואב לארבעה ילדים הוא יליד מגדל העמק. ב-15 השנים האחרונות הוא מתגורר בחבל תענך בגלבוע ועומד בראש עמותת “כולם ילדנו” שמסייעת לילדים ומשפחות מאוכלוסיות מוחלשות. במסגרת פעילות העמותה מקיים דיין לדבריו שיתופי פעולה עם לא פחות מ-15 רשויות והשלטון המקומי.
בשנים בהן כיהן בכנסת אחז במספר רב של תפקידים וכן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת. בשנים אלה הוא קידם חוקים עבור אוכלוסיות רבות ובהן חד הוריות, עיוורים, מחוסרי דיור, נכים ועוד. דיין היה גם יו"ר מטה הבחירות הארצי של מפלגת צומת- בעת שזכתה לקבל 8 מנדטים.

לדברי דיין, מפלגתו הוקמה עקב התדרדרות במצב החברתי והסוציואקונומי של אוכלוסיית הגיל השלישי”כיום בישראל יש450,000 גמלאים ומיליון ילדים מתחת לקו העוני", אומר דיין ומוסיף, “דור הביניים נושא עליו את נטל המחויבות של הוריו וילדיו, שרק הולך ומחמיר. ההמפלגה שלנו חרטה על דגלה לסייע לכלל האוכלוסייה, ללא הבדל דת, גזע ומין לחיות בכבוד. החלטתי להתמודד כי אני כואב את מצבם של הילדים ומשפחות רבות במעגל העוני בישראל, ואותו דבר גם קשישים. אני רוצה להיות פה עבורם, ולסייע בקידום חוקים שיטיבו עמם. בזמן שכולם מדברים על מצעים של בטחון, אני מדבר על הבסיס, על בטחון תזונתי לציבור רחב בישראל שמנסה פשוט לשרוד במציאות הזו. אני יודע על תלמידים רבים שהולכים ללמוד ולישון על בטן ריקה, על ילדים וקשישים שנוברים בפחי זבל אחר שאריות אוכל וזה מצב לא נתפס. כולם מתהדרים בעוצמה של ישראל, בכלכלה, בהייטק אבל מצד שני יש פה ציבור רחב שקורס ומתקיים רק הודות לעמותות חסד”.

במסגרת מצע המפלגה דיין מציין כי היא תפעל לצמצום קו העוני בקרב אוכלוסיות חלשות, תתחייב לפעול להעלאת קצבאות הזקנה, להגנה על זכויות עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות, לקידום חוק סיעוד ממלכתי שווה לכל אזרח ולייצוג הולם לאוכלוסיות מבוגרות בהגנה צרכנית למניעת ניצול. דיין הוסיף כי המפלגה תפעל בנושאים חברתיים, בבריאות, נושאי חברה ופנאי, פתרונות דיור, נכים, ניצולי שואה, משפחות חד הוריות, אוכלוסיית העצמאים ובעלי העסקים.
"המפלגה שלנו מתחייבת להצטרף לכל ממשלה שתקבל את קווי היסוד, כדי להשפיע ולחולל את השינוי הנדרש, אין פה בכלל נושא של שמאל וימין", אומר דיין.

אתה חושב שיש לכם סיכוי לעבור את אחוז החסימה?

"המפלגה שלי מצויה במומנטום מצוין, שלא מתבטא בסקרים, אבל אני בטוח שיש לנו סיכוי להשתלב בכנסת הבאה. יש מאחורנו גופים וארגונים  גדולים שהבטיחו להביע תמיכה בקלפיות ואין לי ספק שנראה את זה בתוצאות. אני לא גימיק ויש מאחורי אחריות למייסדים צבא גדול שב-9 לאפריל יאמר את דברו".