האקס פקטור של עפולה!

נועה נינה בלוז ובנה טוני ריגשו במוצאי שבת מדינה שלמה באודישן שלה ל-"אקס פקטור" ישראל. נועה שרה את השיר "מישהו פעם" של עברי לידר ויחד עם סיפורה המרגש והשירה האדירה סחפה את השופטים והקהל באולם. בראיון ל-עמקניוז מספרת נועה על הילדות בעפולה, על המוסיקה, על התכניות ועל החלום להופיע על הבמה המרכזית בעפולה בחגיגות העצמאות. צילום: אסף שמע

נועה נינה בלוז מעפולה סיפקה במוצאי שבת האחרון את אחד הרגעים המרגשים ששלבי האודישנים של שלל תכניות הריאליטי יודעים להעניק לקהל הצופים, כשריגשה מדינה שלמה בסיפורה האישי ובשירתה הנהדרת ועברה בגדול אצל צוות השופטים של התכנית ועברה לשלב מחנה האימונים.

מי שגנב כבר מתחילת הקטע המשודר את ההצגה היה בנה של נועה טוני שכבר ברגעים שלפני האודישן היה נרגש מאד ובזמן האודישן עלה לבמה וריגש את השופטים והקהל.

נועה עצמה ריגשה את הקהל כששרה את "מישהו פעם" של עברי לידר עם ביצוע מרגש שזכה לביקורות חיוביות של הקהל והצופים.

השבוע סיפרה נועה על מקור שם המשפחה הייחודי, "בלוז": " בלוז זה הכינוי שלי בלהקה. הנגנים המציאו לי אותו. כשקיבלתי את הגט חשבתי לחזור לשם נעוריי אך השם בלוז הרגיש לי כל כך נכון לי שפשוט אימצתי אותו, כנראה שהוא גם הביא לי הרבה מזל".

נועה נולדה בעפולה להורים יעל ויהודה הזמי בשנת 1985 בבית החולים העמק בעפולה. עד גיל 12 התגוררה בגבעת המורה ולאחר מכן בעיר, כך עד היום.

• מגיל 10 חסכתי כסף מדמי הכיס, קניתי גיטרה וספר לימוד

נועה מספרת כי המוסיקה היא חלק מחייה מיום שנולדה: "אני שרה מהיום שאני זוכרת את עצמי מגיל מאוד צעיר ידעתי שאני רוצה לעסוק במוסיקה. התחלתי לנגן על גיטרה בגיל 10, חסכתי כסף מדמי הכיס, קניתי גיטרה וספר לימוד ולימדתי את עצמי לנגן כדי שאוכל ללוות את עצמי ולהלחין שירים שכתבתי. בבית הספר נתנו לי כינוי: "זאת עם הגיטרה". הייתי מגיעה לבית הספר עם גיטרה במקום תיק ובהפסקות תמיד הייתי מנגנת. בכל טקס הייתי שרה מהיסודי ועד התיכון. בתיכון הייתי בלהקת אורט".

עדות למקום המרכזי של המוסיקה בחייה של נועה אפשר למצוא בעובדה שנישואיה התפרקו על רקע העיסוק במוסיקה: "מוסיקה זה צורך קיום בסיסי שלי. כשהתחתנתי, הבעל פרגן אבל כשזה תפס תאוצה והתחלתי להופיע הוא התהפך ומנע ממני לעשות מוסיקה בכל דרך אפשרית. הגעתי לשלב שכבר לא יכולתי יותר. האהבה שלי למוסיקה גברה על האהבה שהייתה לי אליו. אחרי שעזבתי עם הילד לבית הוריי וחזרתי לעצמי, פנה אליי אדם מקסים בשם איציק בן שימול. ביום יום הוא סוכן ביטוח ובלילה הוא קלידן מוכשר. הוא הציע לי להצטרף ללהקה שלו. עד היום אנחנו עושים מוסיקה ביחד כבר כמעט 3 שנים. אנחנו פעילים בשני הרכבים מוסיקליים ומופיעים בפאבים בצפון. היום אני שוכרת דירה בעפולה ומגדלת את טוני באהבה ורוגע".

"הוא מתרגש שאנשים ברחוב מזהים אותו". נועה עם בנה,טוני, על הבמה. צילום: אסף שמע
"הוא מתרגש שאנשים ברחוב מזהים אותו". נועה עם בנה,טוני, על הבמה. צילום: אסף שמע

עדות למקום המרכזי של המוסיקה בחייה של נועה אפשר למצוא בעובדה שנישואיה התפרקו על רקע העיסוק במוסיקה: "מוסיקה זה צורך קיום בסיסי שלי. כשהתחתנתי, הבעל פרגן אבל כשזה תפס תאוצה והתחלתי להופיע הוא התהפך ומנע ממני לעשות מוסיקה בכל דרך אפשרית". על ארבעת ה-"כן" שקיבלה מהשופטים: "אני לא יודעת איך להסביר את רמת האושר אבל אפשר להשוות את זה לאדם שכל חייו שולח לוטו ופתאום ביום בהיר אחד הוא לוקח את הפרס הגדול"

נועה מספרת על סערת הרגשות שחוותה אחרי שקיבלה 4 תשובות כן מהשופטים: "אני יכולה לומר שזה הדבר הכי טוב שקרה לי מאז הגירושים. חוות הדעת שלהם ריגשה וחיזקה אותי כל כך הרבה. אני לא יודעת איך להסביר את רמת האושר אבל אפשר להשוות את זה לאדם שכל חייו שולח לוטו ופתאום ביום בהיר אחד הוא לוקח את הפרס הגדול. פתאום אני מרשה לעצמי לחלום על מה עכשיו, מה אני עושה עם זה ואיך אני ממנפת את זה".

הילד טוני היה כאמור כוכב ראשי לפני ואחרי האודישן. נועה מספרת: "טוני כל כך גאה בי. זה מצחיק כי בדרך כלל אנחנו ההורים אמורים להיות גאים בילדים. זו תחושה מופלאה, הוא מתרגש שאנשים ברחוב מזהים אותו. הייתה אישה שראתה אותנו וניגשה והיא אמרה לטוני שהוא פלפל. והוא ענה לה: "אני לא פלפל, אני ילד!".

• "החלום הבא שלי הוא להופיע על הבמה הגדולה בעפולה ביום העצמאות"

כרגע נועה מנסה להנות מהרגע בתוכנית. לגבי התוכניות לעתיד אומרת נועה: "בעיקר להגשים חלומות. אני מתכוונת לעבוד על חומר מקורי בקרוב והחלום הגדול הבא שלי הוא להופיע על הבמה הגדולה בעפולה ביום העצמאות  ולהתקדם ב"אקס פקטור" לשלבים הבאים של התכנית. אני רוצה להודות על כל האהבה שאני מקבלת בעיר שלי ומחוצה לה, זה כל כך לא מובן מאליו. נתראה במחנה האימונים של אקס פקטור".

אתר עמקניוז ילווה ויעקוב מידי רביעי ושבת אחרי נועה נינה בלוז בדרכה להיות האקס פקטור הבאה של ישראל.