"האיר את הזריחה": פרידה אחרונה ממאיר עמר ז"ל

דני מלול (הקאובוי) נפרד ממאיר עמר, מוותיקי עפולה, שהשיב בערב שבת את נשמתו לבורא

מאיר עמר, מותיקי עפולה, החזיר בערב שבת את נשמתו לבורא עולם והוא בן 83. עם עלייתו ארצה ממרוקו בשנת 1956 התגייס מאיר לנח"ל, שירת את המדינה שאהב, ולחם במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים. מאיר הקים משפחה לתפארת. הוא היה איש חכם ונבון, ענו ושמח ונחשב לאחד מוותיקי בית הכנסת היכל אברהם.
מאיר היה מגיע ראשון לבית הכנסת כל יום כשהיה 'מנצח' את הזריחה. הוא היה ממש "מאיר" את הזריחה. ספר התיהלים היה הספר שמאיר אהב והקפיד לקרוא מדי יום ביומו.
במשך עשרות בשנים מאיר הקפיד להגיע לקברי צדיקים בכל ראש חודש. במקצועו הוא היה שף ועשרות שנים הוא הקפיד להכין את סעודת המצווה של שמחת תורה למאות מתפללים. מאיר היה בועד בית הכנסת לאורך כ-35 שנים ברצף. כל מתפללי היכל אברהם אהבו את מאיר ותמיד היה מי שלקח אותו לחתונה, ברית או כל אירוע אחר והחזיר אותו לביתו.
בשנתיים האחרונות מאיר חלה ואף על פי כן לא ויתר והמשיך להגיע לבית הכנסת. כמובן שהחברים נתנו כתף ותמיד היה מי שיחזיר את מאיר לביתו. הוא עוד הספיק לחגוג בבר המצווה של נכדו לפני כחודשיים וחצי בכותל המערבי בירושלים – שם הוא שמח רקד והיה המאושר באדם. מאיר הלך, "נדם ליבו נדם ירח". הוא הותיר משפחה לתפארת: האישה יהודית, הבן יעקב, הבנות אורלי, רויטל, ושירלי, כלה וחתנים וחברים לרוב. מתפללי היכל אברהם מרכינים ראש ונפרדים ממאיר. ת.נ.צ.ב.ה.

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

״אתם לא לבד״: מהולנד באהבה לנוף הגליל

|