דו-קיום בגיל הזהב

 

מגדל העמק ויפיע השכנות ממשיכות לקיים הלכה למעשה את המונח שכנות טובה ודו-קיום. בברכת ראשי הראשויות אלי ברדה ועמראן כנענה מובילים מערכות החינוך והמתנ"סים של היישובים כבר מספר שנים פעילויות שונות לחיזוק הקשרים וקרבה בין התושבים בעיקר בגיל הצעיר.

בחודש ינואר השנה, החליטו במדור לזקן באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק להרחיב את המעגל גם לבני גיל הזהב והפגישו בין דיירי "מועדון סמוכה" לקשישי מרכז יום ביפיע. מועדון סמוכה אירח את הקשישות ממרכז יום ביפיע למפגש שהחל בקרנת מצגת על העיר מגדל העמק, המשיך בפעילות בין תרבותית והסתיים בשיח היכרות ראשוני בין הקשישים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השבוע התקיים ביקור הגומלין ביפיע אליו הגיעו כ-40 קשישות ממגדל העמק למפגש אותו כיבדו ראש מועצת יפיע וסגן ראש עיריית מגדל העמק ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס שבירכו על היוזמה וקראו לאיחוד בין העמים ובין התרבויות. עוד נכחו במפגש מנהל האגף לשירותים חברתיים במגדל העמק מומי בן סימון, מנהלת המדור לזקן ברכה בן סדון ורכזת מועדון  סמוכה דפנה חסן לצד מקביליהם ביפיע.
המפגש נפתח עם סקירה על פעילות הקשישים ביפיע ונמשך בפעילות יצירה משותפת סביב הנושא המרכזי של המפגשים תחת הכותרת "האחר הוא האני" המגלם בחובו את קבלת השונה והתפיסה כי כל אדם באשר הוא שווה ערך ובעל מאפיינים משותפים לסובבים אותו.