"גם אם יציעו לי חוזה של 200 אלף דולר בחודש אני לא אחלל שבת"

העונה הראשונה כמאמן כושר במחלקת הנוער בעפולה שהסתיימה בצורה חלומית (שלוש עליות), לימודי התואר בוינגייט (סיים כמצטיין נשיא) ההתקרבות לדת ("אלוהים מכוון אותי בהכל"), הוויתור מראש על הגעה לקבוצה בוגרת ("קיבלתי הצעה מליגת העל אבל ויתרתי"), החלום הגדול ("להיות מרצה לפיזיולוגיה"). מאמן הכושר העפולאי דוד מומברם (26) פותח את הלב ומודה לבורא עולם על הכל. ראיון עם מקצוען

גם בחלומות הכי ורודים דוד מומברם לא דמיין שעונת הבכורה שלו כמאמן כושר במחלקת הנוער בעפולה תהיה כל כך מוצלחת. "זו הייתה שנה נהדרת עבורי", הוא מספר בהתרגשות בראיון ל"חדש בעמק", "שלוש קבוצות שבהן אימנתי עלו ליגה. זה פשוט מדהים. אני מודה למנהלי המחלקה שרון כץ ועמי אסייג ולמאמנים דניאל אומנסקי, קלוד דהן ואבינועם כוכבי-על האמון שנתנו בי ועל כך שסמכו עליי ואפשרו לי לקדם את 'האני מאמין' שלי".

מומברם, אוטוטו בן 26, שיחק כדורגל בהפועל עפולה עד גיל 21 (בלם), אבל אז החליט לשנות כיוון בחיים ופנה ללימודים ב'וינגייט'. ארבע שנים מאוחר יותר הוא סיים את לימודיו כמצטיין נשיא כשהוא בעל תואר ראשון בחינוך גופני. בין לבין הוא הספיק לעבור עוד כמה קורסים והשתלמויות וכיום הוא מחזיק בתעודת מדריך חדר כושר, מאמן כושר למשחקי כדור עד ליגת העל, מאמן כדורגל עד ליגה הלאומית וגם מחזיק בתעודת הוראה.

"אני גדלתי במחלקה ונורא התרגשתי לחזור לאמן בה"

"ברגע שסיימתי את הלימודים היה לי חלום להתחיל לעבוד בהפועל עפולה, מועדון שצמחתי בו", מספר מומברם, "וברגע ששרון כץ פנה אליי וביקש ממני לבוא ולהיות מאמן כושר במחלקה מאוד התרגשתי. זו הייתה סגירת מעגל עבורי". בעונה האחרונה הוא ליווה את הקבוצות בחטיבה העליונה של המחלקה, כלומר נוער, נערים א' ונערים ב', ובמקביל מומברם, שידוע בתור איש מקצוע סופר-מקצוען וקפדן להפליא, העביר אימונים לשחקנים שהיו בפרויקט הדגל של המחלקה-"פרויקט מצוינות".

"התחלנו את הפרויקט עם 4 שחקנים שראו בהם כפוטנציאל להגיע לבוגרים", אומר מומברם שמקבל שפע של סופרלטיבים מכל גורם אפשרי במחלקה, "אבל לאט-לאט הצטרפו עוד שחקנים והגענו כבר ל-12. כל השחקנים שהיו בפרויקט עשו התקדמות אדירה וסיימו את העונה כמצטיינים בליגות שלהם".

כל זה מלמעלה

השנה וחצי האחרונות היו מאוד דרמטיות עבור מאמן הכושר הצעיר מעפולה, שניחן ברעב בלתי פוסק ובעל גישה ממגנטת לילדים ולאנשים שעובדים סביבו. "בתקופה הזו הספקתי להתחתן עם אהבת חיי, מוריה, וגם נולד לנו ילד (בן 4 חודשים)", הוא מספר בתחושת סיפוק, "במקביל נפתחו בפניי דלתות גם במחלקת הנוער של הפועל עפולה וגם קיבלתי משרה בתור מורה לחינוך גופני בבית הספר "יהודה". אני מודה לבורא עולם על הכל".

מה יהיה בעונה הבאה?

"אני מקווה להמשיך במחלקת הנוער בעפולה. התחברתי לאנשים שם ואני מאוד רוצה להמשיך ולתרום למחלקה מהידע שלי".

בתחילת העונה הנוכחית התחלת בבוגרים?

"התחלתי עם הבוגרים את אימוני טרום העונה אבל בשלב מסוים כנראה שלא רצו לקחת ריזיקה בגלל שאני מאמן צעיר. כמובן שלא כיף לחוות אכזבה, אבל בדיעבד התברר לי שהכל היה מלמעלה. אני אדם מאמין וברור לי שאלוהים כיוון אותי למקום שהוא הרבה יותר מתאים עבורי".

אפרופו אמונה. אתה שומר שבת והתקרבת מאוד לדת?

"תמיד הייתה לי זיקה לדת וגם הלכתי לשיעורי תורה, אבל בשנים האחרונות האמונה הלכה והתחזקה עוד יותר. בשנה האחרונה כשהיו משחקי בית לקבוצות שבהן אימנתי אז הגעתי ברגל אבל למשחקי חוץ כמובן לא יצאתי".

ואם תקבל הצעה מקבוצת בוגרת?

"לא מזמן קיבלתי הצעה מליגת העל אבל ויתרתי מראש. יתרה מזאת, גם אם אקבל למשל הצעה מגוואנז'ו הסינית של 200 אלף דולר בחודש כולל דירה ורכב צמוד-אני לא אחלל שבת. טוב לי איפה שאני. אני רוצה להיות במסגרת מסודרת כמו משרד החינוך. עולם הכדורגל מאוד נזיל ובתור בעל משפחה אני מחפש יציבות".

"עולם הכדורגל הוא מאוד נזיל"

  אז מה בעצם השאיפות שלך בעתיד? 

"היעד שלי זה לבסס את המעמד שלי כמורה במשרד החינוך ולהמשיך להצליח במחלקת הנוער בעפולה. אני מאוד שמח בחלקי. הייתי רוצה להמשיך במתכונת הזו עד שאני אצא לפנסיה. במקביל, חשוב לי להכניס כל הזמן את האקדמיה לאימונים. אני קורא מחקרים וספרים ועושה השתלמויות כל הזמן. ואם בעתיד לא אהיה מאמן כושר או מורה לחינוך גופני אז סביר להניח שאתפתח באקדמיה ואהיה מרצה לפיזיולוגיה או לאנטומיה. זה החלום הגדול שלי. בהזדמנות הזו אני רוצה לאחל בהצלחה לשרון כץ שקיבל את משרת מאמן הכושר בבוגרים של עפולה וכמובן הרבה הצלחה לשרון יונה שחוזר לנהל את מחלקת הנוער".

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|