גלבוע: תערוכה מתוקשרת במשכן לאומנות

בצהריי שבת, (27.2) נערכה במשכן לאמנות, עין חרוד פתיחה חגיגית של התערוכה "אופק חדש לאופקים חדשים". את פניהם של מאות האורחים אשר הגיעו מכל רחבי הארץ קיבלה שבת שמשית ואביבית שצבעה את הדרך לעין חרוד במרבדי פריחות של חרדלים, כלניות ורקפות…
בין אורחי המשכן היו רבים מבני משפחותיהם של אמני "אופקים חדשים" המוצגים בתערוכה – שפעלו בעשור הראשון למדינה ושאינם עוד בין החיים, אמנים פעילים, אנשי תקשורת כדליה מזור וחיים אדור, נציגי המוזיאונים הגדולים, אספנים ושוחרי אמנות.
טקס הפתיחה שנערך באודיטוריום החדיש של המוזיאון כלל דברי ברכה של עובד נור ראש מועצה אזורית הגלבוע, פרופ' גילה בלס בשם אוצרי התערוכה ויניב שפירא. זאת הייתה גם הזדמנות חגיגית לברך את יניב שפירא בתערוכה הפותחת את כהונתו כמנהל וכאוצר ראשי של המשכן לאמנות.

גם היא באה: הקריינית מספר 1 לשעבר מערוץ 1 דליה מזור וחברות בפתיחת התערוכה אופק חדש לאופקים חדשים
גם היא באה: הקריינית מספר 1 לשעבר מערוץ 1 דליה מזור וחברות בפתיחת התערוכה אופק חדש לאופקים חדשים

•על התערוכה

: תערוכת "אופק חדש לאופקים חדשים" מוקדשת בעיקרה לקבוצת "אופקים חדשים", הנתפסת כקבוצה המשמעותית ביותר שפעלה באמנות הישראלית. שנות פעילותה, בין 1963-1948, הן במידה רבה השנים המעצבות של הציור והפיסול המקומי, שבהם עוצבו דפוסי פעולה הניכרים בזירה האמנותית עד היום ושהתאפיינו בנטייה גוברת להפשטה.

חברי קבוצת "אופקים חדשים – מקום של כבוד בפנתיאון

בין חברי הקבוצה נמנו האמנים יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אביגדור סטמצקי, יוחנן סימון, מרסל ינקו ויצחק דנציגר ואחרים, שאחדים מהם זכו זה מכבר למקום מכובד בפנתיאון האמנות הישראלית. לצידם מוצגים עשרה אמנים ואמניות צעירים המתאפיינים בחיפוש אחר "אבות" ו"אימהות" מקומיים.
עבודותיהם של אלה, המופיעות תחת הכותרת 'אופק חדש', עוסקות בבירור של מושגים וסמלים קאנוניים, בציטוטים ובמחוות, במבט ביקורתי ולעיתים אף מתריס כלפי אמני "אופקים חדשים" ומאפשרות את קיומו של דיאלוג בין-דורי. לדברי יניב שפירא "התערוכה נותנת מענה לצמא הרב שיש בציבור הישראלי להכיר את תולדות האמנות שנוצרה כאן – במפגש ישיר, חושני ומרגש עם העבודות שקובצו בה. זוהי חוויה חד פעמית שאין לה תחליף ברפרודוקציות או בתמונות שניתן לראות בספר או במסך המחשב".

ניתן לבקר בתערוכה במשכן לאומנות בימים  הבאים
שעות פתיחה:
א'-ה' 09:00 – 16:30

ו' וערבי חג 09:00 – 13:30

שבת וחג 10:00 – 16:30

להדרכות טל' 04-6531670

מחיר כניסה 15/30, ילדים עד גיל 6 כניסה חופשית

 

אתר משכן לאמנות עין חרוד