גלבוע: ניסיון לינץ' בקצין צה"ל או או אי הבנה במנהגי המקום?

לא ברור למה נכנס החייל לנעאורה, אבל לנו- אין כל ספק, שלא נשקפה בשום צורה סכנה לחייו!", אומרים בגלבוע". צילום: אלמוג- וקיפדיה

הרשתות החברתיות געשו אמש לאחר שידיעה בדבר לינץ' בחייל צה"ל קצין בדרגתו, בכפר נעורה שבמוא"ז הגלבוע, התפשטה כמו אש בשדה קוצים.
מאוחר יותר הוציאה המשטרה הודעה על הפרסומים ועל השתלשלות האירוע. בהודעה נכתב כי קצין צה"ל ביצע מרדף אחר רכב החשוד בהברחת שוהים בלתי חוקיים, על רקע חשד לחדירת שב"חים לשטח ישראל מהרשות הפלסטינית מגדר ההפרדה. במהלך המרדף נקלע הקצין לבדו לחתונה שהתקיימה באותו זמן בכפר בנעאורה. הקצין שלא הכיר את מנהגי המקום, חשב כי ההמון בא לתקוף אותו, ובעקבות תחושת מצוקה, ביצע ירי באוויר. בעקבות הירי, שוטרי משטרת ישראל שקיבלו דיווח על המקרה הוזעקו למקום, כאשר במקביל תושבי הכפר הרגיעו את הקצין עד להגעתם של השוטרים.
מהמשטרה נמסר כי בשום שלב של המקרה לא נשקפה סכנה לחייו של הקצין והוא לא נפגע. הקצין מסר מאוחר יותר עדות על האירוע בתחנת המשטרה בעפולה.

• במוא"ז הגלבוע תהו מדוע הקצין נכנס לנעאורה

בהמשך לדיווחים אודות החייל בנאעורה, במוא"ז הגלבוע ביקשו להבהיר כי " לא ברור למה נכנס החייל לנעאורה, אבל לנו- אין כל ספק, שלא נשקפה בשום צורה סכנה לחייו!" ראש המועצה, עובד נור שהוזמן לחתונה, הגיע בהמשך הערב לכפר ופגש שם תושבים רגועים שלא הבינו אף הם מדוע ירה החייל אך הגיבו באחריות ובאיפוק והמשיכו בחגיגות החתונה.
עובד נור: הערב נכנס חייל צה"ל לנאעורה ופתח באש. לא היו נפגעים. נסיבות המקרה עדיין נבדקות, אך חשוב להבהיר כי לא נשקפה סכנה לחייו של החייל ולו לרגע אחד. הייתי היום בכפר לאחר האירוע ונפגשתי עם תושבים שהיו במקום. הודיתי להם על כך ששמרו על איפוק ונהגו באחריות כפי שנהגו מאז ומעולם. הגלבוע הוא בית לחיים משותפים, זוהי שותפות גורל הנמשכת דורות ומהווה דוגמה ומודל לחיקוי כי היא מבוססת על בסיס איתן של אהבה וכבוד האדם. כך היה וכך יהיה"

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|

עפולה: חשד לרצח של אישה בת 48

|