גלבוע- יום שיא לפרויקט "אמדאוס"

נאמנים לרמה המוזיקאלית הגבוהה, וכנושאי הבשורה של החינוך המוזיקאלית בכל אזור הגלבוע, ציינו בקונסרבטוריון יזרעאל-גלבוע (בית המוזיקה לשעבר), את יום "אמדאוס", המסכם שנת פעילות עשירה במסגרת הפרויקט

פרויקט "אמדאוס" הינו תכנית לחינוך מוסיקלי, לגילאי בתי הספר היסודיים, אשר מיושמת במוסדות החינוך במועצה האזורית הגלבוע. לאירוע התייצבו נגנים מבתי הספר מכל הגלבוע.
"אנו מאמינים כי כל ילד יכול ללמוד נגינה, ומתאימים תכניות לימוד ייחודיות אשר מאפשרות לכל אחד ואחת למצות את כישוריו וכישרונותיו ולתת ביטוי אמוציונאלי לאישיותו", הסביר סטאס גברילוב, מנהל קונסרבטוריון יזרעאל-גלבוע.
יום השיא היה גדוש בפעילות, שהחלו בשעות הבוקר, עת התקבצו כל הנגנים לחזרות, על פי קבוצות כלי הנגינה. כך נפגשו הקשתנים משלושת בתי הספר לעבודה משותפת, וכן הנשפנים, המתופפים וכדומה. אחר כך התקבצו כולם לתזמורת, ויותר מאוחר השתלבה המקהלה לפעילות המשותפת (בהנחיית רחל ברטנשטיין). בשעות הערב הוזמנו הורי התלמידים ושאר אורחים לקונצרט חגיגי. על הדשא המרכזי בקיבוץ יזרעאל נפרשו כסאות ומחצלות, כאשר על הבמה עלו והתארגנו כל התלמידים המנגנים ועמם המקהלה, ויצרו בכך תמונה מרהיבה.
את התוכנית פתחה המקהלה המשותפת בשיר מתוך הסרט "כשהנערים שרים". על הקטעים התזמורתיים ניצח סטאס גברילוב, שגם כתב את כל העיבודים. חברי התזמורת ניגנו, קטעי סולו לקבוצות כלי הנגינה השונים. לבסוף התמזגו כולם ליצירה משותפת, והערב נחתם בביצוע השיר "תודה", כשהתזמורת והמקהלה משתפים פעולה בצורה מקצועית ומדויקת.