גלבוע: הלם ותדהמה בקרב חברי מועצה אזורית הגלבוע

ישיבת המליאה השנייה מאז נבחר עובד נור לראש מועצה, עסקה ברובה בדיווח הגזבר על הגרעון הקטסטרופלי ועל השלכותיו. על הטענות שהנתונים האמתיים הוסתרו אמר נור לחברי המליאה שהיה עליהם לבדוק את הדוחות טרם הצבעתם, נור הבטיח רה ארגון במטרה להבריא את המועצה

מליאת המועצה האזורית הגלבוע התכנסה הבוקר לישיבת עבודה שנייה מאז בחירתו של עובד נור לתפקיד ראש מוא"ז הגלבוע. עיקר הישיבה נסובה סביב דיווחו של גזבר המועצה בנוגע לגרעון התקציבי האדיר של המועצה.

• גרעון עתק

נדמה כי גם לאחר הישיבה והדיווח המפורט של הגזבר עדיין לא ידוע לחברים הגרעון המלא אבל מימדי הקטסטרופה מתגלים יותר ויותר ונראה כי הם נושקים ל – 200 מיליון ₪ ואף יותר. יתר על כן לפי דיווחו של הגזבר חובות הארנונה של תושבי המועצה נעמדים ביותר מ – 70 מיליון ₪ כשלדברי הגזבר להערכתו כ – 50 מיליון מתוכם יהפכו לוחובות אבודים.

הלם ותדהמה, רק עך ניתן להגדיר את תגובותיהם של חברי מליאת המועצה. רובם המכריע של החברים ידע על הבור התקציבי אולם נראה כי הם לא שיערו בנפשם את עומק הבור.

ישיבת המליאה בגלבוע. החברים טענו שלא ידעו
ישיבת המליאה בגלבוע. החברים טענו שלא ידעו

• החברים לא ידעו את עומק הבור

אבנר חייט חבר מליאת המועצה אמר כי לא יתכן שהמועצה קבעה תקציב של כ – 170 מיליון שקל בזמן שהחובות עמדו על סכום גבוה יותר. חייט ציין כי בימי ראש המועצה הקודם כל טענה שעלתה בנוגע למצבה הכספי של המועצה הורדה מיידית מסדר היום ונראה היום שהדברים נעשו בכוונת מכוון כדי להסתיר מהחברים את מצבה הקשה של המועצה.

חברים רבים אמרו כי הצביעו בעד התקציבים והתברים של המועצה משום שהוצג בפניהם מצג שווא שלא תאם את מצבה הכספי של המועצה.

יש לציין כי עיד סלים מי שכיהן כראש המועצה בפועל מעזיבתו של דני עטר הורה לראשי המועצה להתנהל לפי תקציב מוקטן בכעשרה מיליון שקלים עקב הגרעון הצפוי.

 

• נור מבטיח רפורמות ורה ארגון

עובד נור אמר לחברי המועצה כי הוא אינו מקבל את הטענה של חברים כי אינם אחראים למצב גם אם לא היו מעודכנים בכל הפרטים שכן בהיותם חברי מליאה חובתם לבדוק את הנתונים עליהם הם מצביעים.

נור ציין כי המועצה נמצאת בסכנת מינוי חשב מלווה ממשרד הפנים אבל מכיוון שהוא בתחילת הקדנציה נראה כי הוא יקבל את הקרדיט לטיפול בגרעון בתוך המועצה.

נור הבטיח כי למועצה ימונה בהקדם יועץ אירגוני שיבנה תוכנית הבראה למועצה החל בשנת 2016. נור הבטיח כי למרות המצב אין לו כוונה לוותר על עיקרי משנתו ולפעול לקידום החינוך הבלתי פורמאלי, חיזוק האוטונומיה של הישובים וחיזוק השירות לתושב.

• ארנונה ושניר פרידמן

מוקדם יותר אישרה המועצה את צו הארנונה של משרד הפנים והעלתה את הארנונה ב – 1.27 לפי המלצת משרד הפנים. כן אושר מינויו של שניר פרידמן במשרת אמון כעוזר ראש המועצה ב – 35 אחוז משרה משכר הבכירים. יש לציין כי לשאלת אחד מחברי המועצה באשר למשך העסקתו של פרידמן, לזמן ממושך או עד למינוי הסגנים לא הייתה לראש המועצה הנבחר תשובה מלאה וכרגע נראה כי פרידמן ממלא את הפונקציה של הסגנים ולאחר ההחלטה לגבי הסגנים תיבחן העסקתו מחדש.