גלבוע: הכנסות "סובב אופיר – 7", קודש לתלמידים מוגבלים בעפולה

מעל 1,000 איש רכבו סובב אופיר 7, בגלבוע, מפעל הנצחה ספורטיבי לזכרו של אופיר רמות ז"ל. ראש המועצה, עובד נור, הצטרף לרכיבה כמידי שנה. ההכנסות מהאירוע ישמשו להקמת קבוצת רכיבה לתלמידים עם שיתוק מוחין מבית הספר "יובלים" בעפולה עילית. צילום: שחף רמות

לרגלי הגלבוע, מדרום רמות יששכר מצפון גבעת המורה ממערב והתבור מצפון, במושב רמת צבי, התכנסו מעל 1,000 איש מכל קצוות הארץ ובכל הגילאים ביום שישי לפני כשבוע( 20.5.16), לאירוע האופניים "סובב אופיר", המתקיים זו השנה השביעית לזכרו של אופיר רמות ז"ל, בן המושב, אשר נהרג בתאונה חקלאית והיה מראשוני רוכבי אופני השטח באזור.

האירוע, שכל הכנסותיו קודש לתלמידים עם שיתוק מוחין מביה"ס "יובלים" בעפולה עילית, היה מאורגן להפליא, כולל מתחם הפנינג גדול ומושקע, דוכני מזון וציוד אופניים וספורט, מתקנים מתנפחים והפעלות לילדים, פינת קפה וכיבוד מושקעת, שניהלה יהודית אמו של אופיר, שמפנקת כמדיי שנה את קהל המשתתפים.

ראש המועצה מימין ועוזר ראש המועצה משמאל משתתפים קבוע במפעל ההנצחה
עובד נור ראש מוא"ז הגלבוע מימין ועוזרו שניר פרידמן משמאל. רוכבים קבוע במפעל ההנצחה

הרוכבים יצאו ל-4 מסלולי רכיבת שטח במזג אוויר נעים, המסלול הארוך כלל 50 ק"מ במזרח ומערב העמק, כולל סינגל שביל אופניים ייעודי חדש שטיפס לגובה מצטבר של 800 מטר. מסלול אתגרי 35 ק"מ קשוח לא פחות עם 500 מטר טיפוס מצטבר, כלל סינגל שביל אופניים יעודי חדש מעל גבע-כפר יחזקאל, מסלול בינוני 15 ק"מ על דרך נוף רמות יששכר ומסלול 5 ק"מ לילדים צעירים, משפחות וכן לרוכבי קבוצות "אתגרים" וילדי "יובלים", שצלחו מסלול זה ע"י אופני יד ואופניים יעודים לבעלי מוגבלויות, בסיוע ליווי מרגש של נוער מושב רמת צבי, שרץ לידם דחף אותם וסייע להם פיזית לצלוח אתגר זה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

בסיום הרכיבה התכנסו המשתתפים לטקס מרגש לזכרו של אופיר רמות במעמד המשפחה, ראש המועצה, עובד נור ועוזר ראש המועצה, שניר פרידמן  שגם רכבו באירוע כמידי שנה, תושבי רמת צבי, חברים, ושלומי אייל, מנהל מחלקת הספורט הרב תחומי, צוות והנהלת ביה"ס "יובלים".
אוהד לשם בן מושב מולדת וחברו הקרוב של אופיר אמר בטקס: "כחבר קרוב של אופיר אני מתרגש כל פעם מחדש לראות את כמות האנשים שלוקחים חלק במעגל המיוחד סובב אופיר. האירוע משלב בתוכו פעילות מבורכת של רכיבה על אופניים בנופי העמק שאותם אופיר כל כך אהב. אופיר הכיר כל אבן ושביל, אם בנסיעה על אופנוע ואם בנסיעה על אופניו. אופיר היה קשור ומחובר לאדמה בכל איבריו, ואני בטוח שעכשיו הוא מתבונן בכל הרוכבים ומאושר לראות שכך מנציחים את זכרו".

האירוע הספורטיבי כלל מסלולים בכל הגילאים
האירוע הספורטיבי כלל מסלולים בכל הגילאים

בסיום הטקס נערכו הגרלות נושאות פרסים ותחרות סייקלוקרוס על מסלול טכני ומאתגר. האירוע כולו מופק זו השנה השביעית ע"י משפחת רמות, מועדון האופניים 500 וואט גלבוע-עמקים ומועצה אזורית הגלבוע- מחלקת הספורט ובסיוע גורמים רבים ומעל 90 מתנדבים.

שחף רמות, מנהלת האירוע: "השנה הוקדשו ההכנסות להקמת קבוצה לרכיבת אופניים יעודיים לתלמידי "יובלים" בפארק בעפולה, פעילות על בסיס שבועי אשר תתופעל ע"י מדריכי ורוכבי מועדון 500 וואט גלבןע-עמקים ובסיוע כלכלי של תורמים ומתנדבים בשיתוף עמותת "אתגרים" החל משנת הלימודים הבאה.  אנו מבקשים להודות לכל מי שעסק במלאכה ובעיקר לרוכבים הרבים שהצביעו ברגליים והיו חלק ממפעל ספורטיבי, שבמרכזו הנצחה ותרומה לקהילה המשפיע על חייהם של אנשים אחרים".