"גאודי" – גרסת מגדל העמק

בלב ליבה של חורשה במגדל העמק הוקם לאחרונה מונומנט תיירות מלהיב שנבנה על ידי האומן רוסלן סרגייב בסגנון האומן הספרדי "גאודי"

מי לא מכיר את הדילמה הקבועה לאן לצאת ולטייל בחופשות ובשבתות? מעתה יוכלו המתלבטים למיניהם ליהנות ממוקד תיירותי ייחודי נוסף שהוקם לאחרונה בלב חורשה מעל "פארק רבין" במגדל העמק וזכה לשם הרשמי "דירה להשכיר" או כפי שמעדיפים חובבי הטבע והטיולים לכנות אותו בשלב הזה- "הפטרייה המרקדת".
מדובר במונומנט גדול ממדים הנישא לגובה של כ-10 מטרים שנבנה בצורה של פטרייה מעוגלת הנותנת הרגשה של פטרייה מרקדת שהקווים השולטים בה מתפתלים כצמחים מטפסים ומתעגלים. מי שבנה את הפסל הוא הפסל רוסלן סרגייב שעיקר עבודותיו הם פסלים סביבתיים, המושפעים מסגנון עבודותיו של האדריכל הקטלוני "גאודי", המשלבים חומרים תעשייתיים כברזל ובטון משובצים בפסיפס של קרמיקה וזכוכית.

המונומנט המזכיר את הפיסול של גאודי במגדל העמק
המונומנט המזכיר את הפיסול של גאודי במגדל העמק

גם במקרה הנ"ל, המבנה צופה כל כולו בשברי חרסינה צבעוניים המעטרים את חזיתותיו וחובבי ארכיטקטורה ואמנות יזהו מיד את הסגנון של היצירה לזה של האומן האגדי הספרדי (האדריכל של ברצלונה) ומי שתכנן את כנסיית המשפחה המפורסמת "סגרדה פמיליה" בעיר הקטלונית. האומן שסגנון עבודתו זכה לשם "סגנון גאודי" כלל בין היתר אלמנטים קטלוניים כמו ויטראז'ים, פסיפסים, אריחי קרמיקה וברזל, בדיוק אותם חומרים מהם עשויה הפטרייה החדשה שהוקמה במגדל העמק.
הפטרייה ממוקמת מעל "פארק רבין", ממנה ניתן להשקיף לרכס הכרמל וחלק מעמק יזרעאל ולמרגלות הפטרייה תמצאו גת עתיקה לדריכת יין.

 

 

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|