בשנה הבאה יחל לפעול בית ספר דמוקרטי בעפולה 

את התהליך הובילו מיכל כהן, מנהלת בית הספר 'נופים' יחד עם חברי תנועת תרבות וקבוצת הורים יחד עם הרשות המקומית

בפגישה שהתקיימה בין ראש העיר אבי אלקבץ, ראש מנהל החינוך טינה ולדמן, מנהלת בית ספר 'נופים' בעפולה עילית מיכל כהן, נציגי תנועת תרבות ונציגי הורים השותפים ליוזמה להקים בית ספר דמוקרטי בעפולה, אושר מהלך של התחדשות בתוך בית הספר. כידוע, בישראל פועלים כיום כ-30 בתי ספר לחינוך דמוקרטי, זרם בחינוך ההומניסטי המבוסס על ראייתו של הילד כאדם שלם בזכות עצמו ולכן, זכאי הילד לזכויות אדם בסיסיות הבאות לידי ביטוי בעשייה החינוכית, במתן חופש בחירה וחופש למידה, וכן בשוויון בין הילדים למבוגרים. שוויון זה מתבטא בין השאר בדמוקרטיה פנימית המתקיימת בבתי הספר הדמוקרטיים הבאה לידי ביטוי בהחלטות משותפות בנוגע לסוגיות שונות בניהול בית הספר.

את התהליך הובילו מיכל כהן, מנהלת בית הספר 'נופים' יחד עם חברי תנועת תרבות וקבוצת הורים יחד עם הרשות המקומית ובליווי של המכון הדמוקרטי פועלים בשנה האחרונה ליצירת מודל חינוכי חדשני לילדי עפולה. 

מנהלת בית הספר ב-14 שנים האחרונות, מיכל כהן, סיפרה: "לפני כשנה הגיעו אליי הורים צעירים וחברי תנועת תרבות הפעילים בעיר ויחד העלנו את הרעיון להקים בית ספר דמוקרטי. הקמנו צוות עבודה משותף מתוך הנחה שכולנו מחפשים לחדש ולהכין את הילדים לאתגרים של המאה ה-21. אני מודה לראש העיר אבי אלקבץ ואת ראש מנהל חינוך טינה ולדמן על הגיבוי ועל שיתוף הפעולה שישים את עפולה כמגדלור לחינוך חדשני בישראל". 

ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "הפיכת בית הספר נופים לדמוקרטי היא בשורה גדולה. בערים רבות בישראל פועל בית ספר דמוקרטי ואין סיבה שהורים מעפולה יבקשו לחנך את ילדיהם מחוץ לעיר. אני שואף למצוינות וגיוון בחינוך בעפולה ומתן מענה לכל האוכלוסיות לכן הודעתי לקבוצה שאני מברך ומגבה את מהלך ההתחדשות".