בפוקוס: תערוכת צילומים מרגשת של תושבי מגדל העמק

תושבי מגדל העמק בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק הפיקו תערוכת צילומים ייחודית בשם "מקום בלב" שהציגה את המקומות האהובים עליהם בשכונה. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מיזם קהילתי-תיעודי חדש הגיע לשיאו שבוע שעבר במגדל העמק עם פתיחתה של תערוכת צילומים של תושבי העיר תחת השם "מקום בלב".
במסגרת התערוכה צולמו ותועדו תושבי השכונה המערבית עם סיפור סביב חפץ או מקום משמעותי עבורם בשכונה. התערוכה הינה יוזמה ייחודית של האגף לשירותים חברתיים, המדור הקהילתי, היוצרת חשיפה והכרות בין תושבי השכונה ומציגה את הנרטיב השכונתי בדרך יצירתית ומעניינת.

תושבים שהשתתפו בתערוכה
הספסל השכונתי בגן ימין: תושבות השכונה המערביתשבחרו להציג את תמונת הספסל בגן ימין עליו מתנהל המפגש השכונתי היומי

בתערוכה הוצגו 30 תמונות ענקיות ו-45 גלויות של תושבים ותלמידי בית הספר "יגאל אלון" הנמצא בשכונה שלקחו חלק בתכנית. התמונות עצמן קישטו את רחבי הגינה הקהילתית לצד אמנים שציירו את באי התערוכה בציורי קריקטורות לצלילי מוזיקת "שאנסונים" פריזאיים של נגן אקורדיון, וצוות וילדי תכנית "פותחים עתיד" שהפעילו תחנות יצירה לילדים.

עולה חדש בתערוכה
יוסף סף, עם תמונת "הכוננית הלבנה" שבנה מחומרים ממוחזרים

התערוכה הופקה במימון התכנית החברתית "שיקום שכונות חוזר" של משרד הבינוי והשיכון, תכנית "משעול" ובהנחיית חברת "מראה מקום" והתקיימה בגינה הקהילתית ברחוב תשי"ג שהוקמה אף היא במסגרת תכנית "שיקום שכונות" ובשיתוף תושבי השכונה והיא משמשת מאז הקמתה למקום למפגש וחיבור עבורם.

עולה מאתיופיה מספרת על טקס הבונה
טכס הבונה האתיופי: משתתפת בתערוכה שהציגה את ספלי הקפה והפינג'ן – המשמשים לטקס המסורתי