בפוקוס מלא

סער בלכר מקיבוץ בית השיטה עוסק בתחום צילום רק 4 שנים – אבל מאחוריו כבר תערוכות שהוצגו ברחבי ישראל, כולל אחת מרתקת על החיים בכלא השיטה ("שאטה"). בימים אלה הוא פותח יחד עם שותפו רענן מוסקוביץ סטודיו בקיבוץ במטרה מתוך רצון שיהפוך למרכז צילום לכל תושבי העמק. מאת אפרת שלם

בימים אלה פתח סער בלכר בבית-השיטה סטודיו חדש לצילום, מאובזר היטב וחדשני. לדבריו הסטודיו אמור להיות מרכז צילום לתושבי הקיבוץ והאזור, בו יועברו קורסים לצילום סטילס, וידאו, צילום בפלאפון, ויינתנו בו שירותי צילום לאירועים פרטיים וציבוריים. את הסטודיו שיפץ ועיצב בטוב טעם, והמקום מעניק השראה לכל הבאים בשעריו. בעבר הייתה זו כיתת לימוד של בית הספר המקומי.
סער הצליח להגיע רחוק בתחום, ביחס לעובדה שהוא מצוי בעולם הצילום 4 שנים בלבד. מאחוריו כבר שתי תערוכות צילום, שהוצגו במקומות שונים בארץ: אחת עוסקת ברעידת האדמה בנאפל 2014, והשנייה על החיים בכלא שאטה 2016. "יום אחד, הוא מספר, טיפסתי על גג הכלא. שאפתי אוויר וראיתי את העמק פרוס לפניי, הכול היה ירוק ורענן בעונה הזו. כשהבטתי למטה ראיתי את האסירים בבגדיהם הכתומים. שני עולמות, עליונים ותחתונים. חשתי פתאום בניגוד המטורף של החיים, ומה שמפריד ביניהם היא חומה. רגע הייתי שם ורגע בתוך החומה, כשגבול דק עובר בין החופש לבין דלת הברזל הנסגרת. ואנחנו חולפים על פניה מדי יום ולא מודעים לעולם המתנהל שם בקודים אחרים".

התערוכה שהוא נוסע עימה היא על חיי הסוהרים בכלא שאטה, אותה הפיק במסגרת פרויקט משותף עם הנהלת הכלא. אחרי תליית התמונות הוא מספר על תהליכי העבודה, בחירת הנושאים והזוויות, איך יוצרים את האווירה הרצויה ועוד. התמונות מביאות חתיכת חיים ממקום שאין אליו כניסה לאזרחים מן הישוב. הצצה אל המקום הכי שמור באזורנו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בקרוב ייפתח סער, יחד עם שותפו למקצוע רענן מוסקוביץ, קורס צילום, לדבריו "במטרה להבעיר את ניצוץ הצילום בקרב צלמי העמק ומחוצה לו. אנחנו רואים כאן הזדמנות עבור קהילת הצילום באזור ליצירת משהו חדש וטוב, המבוסס על ניסיון, חוכמה, חוצפה, שאפתנות ותעוזה, כשמטרת-העל היא לחלוק כלים ולנתח טעויות. החזון שלי הוא להפוך את המקום למרכז צילום בעמק, שירגישו כאן בית". ואכן, סער יודע להעניק בית עם לב רחב כשלו. (אגב, סער הוא אחד מתוך רביעיית אחים, שנולדו לפני 30 שנים).

שקנאים שצילם סער בלכר
שקנאים שצילם סער בלכר

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|