בעמק יזרעאל מחזקים את הכלכלה והעסקים המקומיים

בשלוש השנים האחרונות, נרשם מהפך בנתוני הרכש של המועצה האזורית עמק יזרעאל ועלייה של צריכת שירותי ספקים מקומיים

במאמץ מקצועי משותף של מנהל מחלקת הרכש של המועצה, בניהולו של אלון טל ומעברים בעמק, עולה כי עיקר הרכש שמבצעת המועצה האזורית עמק יזרעאל בשלוש השנים האחרונות עולה בהתמדה. בשנת 2017, מראים הנתונים
כי כ 66.7% מסך הרכש המועצתי הנו מספקים מקומיים. ליאת וייסבוך, מנכ"לית מעברים בעמק, סיפרה על התהליך: "באמצעות פעילות שיווקית מול הספקים, לצד הטמעת התפיסה בקרב מקבלי ההחלטות במועצה אנו רואים שבהדרגה נתח הקניות מספקים מקומיים הולך וגדל, לזה אנו קוראים קידום כלכלה מקומית. הצלחנו להפוך את המשימה לתפיסת עולם של כלל הגופים המועצתיים והנתונים מדברים בעד עצמם".
גלי רוזן ביטון, מנהלת תחום היזמות במעברים בעמק, אמרה השבוע: "בשנים האחרונות אנו מקדמים מגוון מסגרות לטובת הכלכלה והעסקים המקומיים – ועידת העמקים לפיתוח כלכלי אזורי, פורטל ירוק לבן בו אנו מפרסמים את כל בעלי העסקים, מפגשי נטוורקינג לעסקים, הכשרות מסוגים שונים, ירידי חשיפה לעסקים קטנים ועוד שלל פעילויות לחיזוק הספקים והעסקים המקומיים ולחשיפת פעילותם. אנו שמחים להתבשר כי מאמצינו נושאים פרי".
לאחרונה, קבע סקר של משרד הכלכלה כי המועצה האזורית עמק יזרעאל הינה המועצה הידידותית ביותר לעסקים קטנים בישראל, הודות להשקעה גדולה של כל הגורמים העוסקים בתחום ומקדמים אותו לאורך השנים. במסגרת קידום העסקים הקטנים וחיזוק הכלכלה המקומית, כבר בחודש ספטמבר (14.9.18) יתקיים בגן אירועים 'כחול ירוק' בתל עדשים, יריד חשיפה רחב וראשוני מסוגו בו יציגו עסקים מקומיים מתחומיי עיצוב, בנייה, שיפוץ וכל מה שנוגע לעיצוב הבית לבונים ומשפצים מאזור הצפון.