"בעונה הזו איבדתי כמה שנים מהחיים אבל זה היה שווה את זה"

אחרי שאסי גלבוע הבטיחה (כמעט) את ההישארות בליגה, היו"ר לירן דניאל מסכם עונה ראשונה בתפקיד ומדבר על הכל בגילוי לב נדיר: "עברתי עונה מטלטלת. שילמתי שכר לימוד ועשיתי הרבה טעויות. כבר לפני 16 שנה כשאבא שלי נפטר היה לי ברור שאכנס לתפקיד ואמשיך את מפעל חייו. מה שאבי סבג עשה זה בגדר נס. אף אחד לפניו לא תרם למועדון כפי שהוא תרם". צילום: אבי רביבו

"אחרי עונה כזו מטורפת בטוח שאיבדתי כמה שנים מהחיים שלי אבל זה היה שווה את זה. העיקר שהצלתי את מפעל החיים של אבא שלי ז"ל", יו"ר אסי גלבוע לירן דניאל מסכם עונה ראשונה בתפקיד, עונה מטלטלת שהתחילה רע מאוד וצפויה להסתיים עם טעם מתוק והישארות סופר-דרמטית.
דניאל, שמונה בתחילת העונה הנוכחית ליו"ר הקבוצה, ידע מלכתחילה שצפויה לו משימה מאתגרת וקשה אבל גם בחלומות הכי קודרים שלו הוא לא ציפה עד כמה. הקבוצה, שהיא בעצם מפעל חייו של אביו דוד דניאל ז"ל שנפטר לפני 16 שנים וקרויה על שם בן דודו אסי דניאל ז"ל, פתחה את העונה הזו בצורה מזעזעת.
כבר אחרי תשעה מחזור בלבד התחלפו שני מאמנים (פאיד חסון ורז משולם), שביחד הוציאו נקודה אחת בלבד, ולא בכדי אסי גלבוע סומנה כמועמדת בטוחה לירידה. אלא  שהיו"ר לירן דניאל, שאומנם היה נטול ניסיון בתפקיד אבל אמיץ ונחוש בקבלת החלטות, החליט להחתים את המאמן אבי סבג, שועל וותיק ומנוסה בליגה א', ופתאום הכל התהפך לחלוטין. כפי שגם האופטימיים לא יכלו לחזות.
"בגדול כולם כבר הספידו אותנו, ודי בצדק", הוא מודה, "היינו במקום האחרון בטבלה. כל מה שניסינו לעשות הכל הלך הפוך. זאת הייתה תקופה קשה מאוד. אני זוכר שהיינו יושבים בארוחות המשפחתיות והייתה אווירה קשה של דיכאון".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך אתה מסכם את העונה הראשונה שלך בתפקיד?

"זו הייתה עונה מטלטלת. שילמתי שכר לימוד. אני קיבלתי החלטה בנוגע למאמנים ושחקנים ועשיתי הרבה טעויות. אבל לרגע לא הרמתי ידיים, המשכתי לנסות וידעתי לתקן את הטעויות. בעונה הזו חוויתי כל כך הרבה דברים מה שיו"רים בקבוצות אחרות לא חווים במשך 20 שנה".

• "אחרי הפסדים הייתי נכנס למיטה ולא רוצה לאכול"

בדיעבד אתה מצטער שנכנסת לתפקיד?

"ממש לא מצטער. כבר לפני 16 שנה כשאבא שלי נפטר היה לי ברור שיבוא יום ואכנס לתפקיד ואמשיך את מפעל חייו, בטוב וברע. אסי גלבוע זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. המעורבות שלי בקבוצה היא טוטאלית. צריך להבין שמוטיב הרגש הוא מאוד חזק אצלנו".

דודי קרה. דודי קרה. שותף נאמן לדרך
דודי קרה. דודי קרה. שותף נאמן לדרך

מי היה לצידך ברגעים הקשים העונה?

"מנהל הקבוצה דודי קרה שהיה איתי בטוב וברע, שותף נאמן לדרך ולהחלטות. בנוסף סבח דניאל, גבי אדרי ודרור שינו שהיו חלק מהמשפחה הזו שנקראת אסי גלבוע, והמשפחה שלי שהייתה מגויסת כולה למערכה. ומעל מכולם אשתי (שלומית) שידעה להכיל אותי גם אחרי משחקים קשים שהייתי מגיע הביתה מפורק, נכנס למיטה ולא רוצה לקום לאכול ארוחת ערב משפחתית".

יש איזה רגע בלתי נשכח בעונה הזו?

"הניצחון הראשון שלנו מול טירה במגרש בבית שאן, משחק שהיינו בפיגור 1:3 ועשינו מהפך מדהים בדרך ל-3:4. זה רגע שבו הבנתי שחלה תפנית חיובית בעלילה".

•  "כשאבי סבג דרש בחוזה מענק פלייאוף-צחקתי עליו"

דניאל מספר על הקליק הראשוני עם המאמן אבי סבג. "אני לא אשכח שבפגישה הראשונה שלנו הוא בא וביקש ממני סעיף בחוזה של מענק פלייאוף", הוא אומר, "אני צחקתי עליו ושאלתי אותו אם הוא הסתכל בטבלה ומודע למצב. הוא ענה לי בחיוב וגם ציין את כל הפרטים של השחקנים שלנו. ידעתי שהוא לא פראייר. מהרגע הראשון אבי שידר ביטחון גדול והדביק את כולם באופטימיות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אבי סבג חתום על הישג אדיר?

"מה שהוא עשה זה בגדר נס. אף מאמן לפניו לא תרם לאסי גלבוע את מה שהוא תרם השנה, וזה לא רק בהישארות הקבוצה בליגה אלא בעוד הרבה דברים אחרים מסביב. באופן אישי מאוד התחברתי אליו. הפכנו לחברים מאוד קרובים. יש בינינו הבנה עיוורת. אני סומך עליו במאה אחוז".

הוא ימשיך בעונה הבאה?

"אם זה תלוי בי אז ברור שכן. אנחנו מאוד מעריכים אותו והוא אותנו. עם תקציב מינימום הוא עשה עבודה מדהימה וגם גיבש חדר הלבשה נדיר. עם זאת, יכול להיות מצב שהוא יקבל הצעה מפתה מקבוצה אחרת אז ברור שלא נעמוד בדרכו".