בני נוער ומעסיקים: הנה כמה דברים שכדאי שתדעו

בחופש הגדול בני נוער רבים יוצאים לשוק העבודה ולפעמים בלהיטותם הרבה לעבוד ולהרוויח כסף, אינם מוודאים שזכויותיהם מכובדות על ידי המעסיק. מאידך המעסיקים גם הם אינם מודעים לפעמים לדרישות החוק שנועד להגן גם עליהם. הנה כמה דגשים שיעזרו לכם להימנע מכמה אי נעימיות. צילום יח"ץ

עם תחילת החופש הגדול ,מאות אלפי בני נוער יוצאים אל שוק התעסוקה הרחב ומוצאים עבודות בתחומים שונים.
ומכיוון שהם אינם יודעים את זכויותיהם, מעסיקים רבים מנצלים זאת ודורסים לפעמים ברגל גסה את מה שמגיע לבני הנוער על פי החוק.
מאידך גם המעסיקים לפעמים  אינם מודעים לדרישות החוק שנועד לשמור מפני פגיעות ותביעות מיותרות של שני הצדדים.
עמקניוז מביא לכם כמה דגשים על מחויבותו  של המעביד לקיים על פי החוק.

העסקת בני נוער בחופש הגדול

כאמור בשבועות האחרונים, חוק עבודת הנוער, התשי"ג – 1953 קובע את התנאים להעסקת בני נוער ובין היתר את החובה לקבל מידי הנער צילום ת.ז שלו או של הוריו ואישור רפואי, כמפורט כדלקמן:

העתק ת.ז של הנער ו/או הורה הנער:

  1. בעבר על כל מעביד אשר קיבל נער לעבודה היה לוודא כי בחזקתו פנקס עבודה שהוצא על שמו על ידי שר העבודה. היום אין חובה על המעסיק לדרוש פנקס עבודה, אך במקום זאת נדרש המעסיק להחזיק במקום עבודת הנער צילום של ת.ז של הנער ו/או של הוריו.

אישור רפואי:

  1. בנוסף, על כל מעביד אשר מעסיק נער לקבל לידיו אישור מאת רופא המשפחה של הנער המאשר את העסקתו.לא יועבד נער אלא אם כן נבדק בדיקה רפואית!!!
  2. במקרים בהם עסקינן בעבודה אשר שר התמ"ת קבע כי יש צורך בבדיקות התאמה (עבודות בסיכון בריאותי ו/או עבודות הדורשות מאמץ גופני רב), לא יועסק נער אלא אם נבדק ע"י רופא תעסוקתי שקבע את התאמתו לעבודה ושנתן לו אישור רפואי לעבודתו זו.
  3. מעביד אשר קיבל הודעה כי הנער אינו מתאים מבחינה רפואית לבצע את העבודה בה הוא מועבד, יחדל להעסיק את הנער תוך עשרה ימים מיום קבלת ההודעה.

שכר מינימום לנוער:

  1. מעביד מחויב בתשלום שכר המינימום לנוער גם במקרים בהם מסכים הנער לעבודה בתמורה נמוכה יותר.
  2. שכר המינימום לנוער נכון ליום 01/04/15 הינו: עד גיל 16 – 18.82 ₪, עד גיל 17 – 20.16 ₪ ועד גיל 18 – 22.31 ₪.

 

  • אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.