בנות הרגע הגדול של הנסיכה הגיע? כמה טיפים לבחירת הבגד לבת המצווה שלה

אם את נמנית עם אותן אימהות הנמצאות רגע לפני חגיגת בת המצווה של ילדתן, את בוודאי כבר יודעת, כי חלק גדול מההכנות לקראת חגיגת בת המצווה של בתך היא בחירת הבגד לאירוע. צילום: באדיבות עלמה סטודיו לבנות מצווה – כפר יהושע

היום הגדול של ילדתך מתקרב ובא בצעדי ענק, הבת מצווה שלה מלבד היותו אירוע שהוא חלק מתהליך ההתבגרות שלה, הוא גם אירוע חברתי שדורש משקל כבד לבחירת הבגד שישאיר את הסביבה החברתית שלה (וגם שלך) עם ביקורות חיוביות על הטעם הטוב, על הבחירה ובכלל לזרימה של האירוע.

• מה ללבוש לבת מצווה?

בחירה של בגדים לבת מצווה יכולה להיות משימה דיי קשה  ובעיקר עבור בנות שלא בדיוק יודעות מה הן רוצות, אבל דבר אחד ברור – כולן רוצות להיות "נסיכות" ולהראות "מיוחדות".

שמלות בת מצווה קלילות . צילום: עומרי אילת, ניר לביא
שמלות בת מצווה קלילות בסגנון כפרי. צילום: עומרי אילת, ניר לביא

גם למי שיודעת מה היא רוצה המשימה יכולה להיות קשה, גודל הציפיות כגודל האכזבות ולא תמיד ניתן להגשים להן את "הפנטזיה" ואת המראה שעליהן הן חלמו.

• איך תהפכי את בחירת הלוק לחוויה כיפית נעימה מחזקת  ומעצימה בינך לביתך ולא חלילה לחוויה מתסכלת?

כדי לחסוך ממך כאב ראש מיותר, עלייך להבין מספר דברים חשובים, ראשית עליך להבין כי היום נערה בגיל 12 נמצאת כבר בתחילתו של גיל ההתבגרות. בגיל זה הן נתונות ללחץ חברתי גדול וחשוב להן להיות מקובלות, מצד אחד הן רוצות להיות מיוחדות ובולטות אך מצד שני רוצות להתלבש כמו החברות שלהן.
אני מציעה לך להתחיל בתיאום ציפיות. עליך להבין מה היא אוהבת ומה לא, בקשי ממנה לראות תמונה של שמלה בסגנון שהיא מחפשת כי אין ספק שהיא עשתה שעורי בית, ראתה מה לובשות החברות האחרות באירועים קודמים והיא יודעת בדיוק מה היא רוצה. לכן, יהיה קשה להזיז אותה מרצונה.
המלצתי לך להקשיב ולנסות לרצותה כמובן בהתאם למסגרת התקציב שיש לך. היא לא חייבת שמלה באלף שקלים. ניתן היום למצוא שמלות יפהפיות במחירים הנעים בין 300 ₪ ל 600 ₪.


כדי שהחוויה תהיה גם לך וגם לה מהנה, ראשית תני לה למדוד כל מה שהיא רוצה בסבלנות רבה, בקשי מהמוכרת להציג בפניה אפשרויות שונות כגון שמלה, חצאית וחולצה או מכנסיים ובררי למה היא יותר מתחברת


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כאשר אתן הולכות לבחור בגדים לבת מצווה, עלייך לקחת בחשבון את סוג האירוע. האם מדובר באירוע משפחתי גדול או מסיבת ריקודים עם החברים.
כמו כן, במקרה של ילדה בגיל 12 כשהיא עדיין מתפתחת אנו נתעלם מהתאמת הבגד בהתאם למבנה הגוף אך ניקח בחשבון בגד תואם גיל. שמלה חושפנית מידי או קצרה מידי יכולה להרוס ולפספס את המטרה.

• ובכל זאת איך תבחרי?

כדי שהחוויה תהיה גם לך וגם לה מהנה, ראשית תני לה למדוד כל מה שהיא רוצה בסבלנות רבה, בקשי מהמוכרת להציג בפניה אפשרויות שונות כגון שמלה, חצאית וחולצה או מכנסיים ובררי למה היא יותר מתחברת.

שמלות בת מצווה. צילום עומרי אילת
להתאים את שמלות בת המצווה למקום האירוע. צילום עומרי אילת

הזכירי לה כי יש להתאים את הבגד למקום האירוע כגון בריכה, אולם אירועים, מועדון ריקודים או מסיבה בבית. במקרים רבים הן רוצות לשמוע את דעתן של החברות. אפשרי לה זאת על ידי צילום שלה עם האאוטפט ושליחת התמונה לחברה.

• כאשר היא הגיע להחלטה ויש הסכמה ביניכן, פרגני לה על הלוק

ממה שאני רואה לאחרונה בעיקר אצל בנות העמק שלנו, הצבע הלבן שולט! כפי שכבר הזכרתי הן רוצות להיראות כמו נסיכות, בדי השיפון הלבנים או בצבעים בהירים הם הלהיט העונה.

נעליים ואקססוריז. צילום עומרי אילת
בחירת הנעליים, הצבע הלבן שולט. צילום עומרי אילת

• בחירת הנעליים והאקססוריז

השלב הבא הוא בחירת הנעלים. גם בנעלים הלבן שולט, חלקן רוצות שטוח וחלקן עם עקבים. אם הילדה רוצה עקבים בתנאי שהעקב לא גבוה מידי אפשרי לה זאת.
השלב הבא והאחרון הוא בחירת אקססורייז, עגילים קטנטנים, שרשרת עדינה, זר פרחים על הראש או כתר עדין ישלימו את המראה הנסיכתי.
ישנם חנויות המתמחות בשמלות לבנות מצווה, בהן ניתן למצוא שמלות במגוון רחב כולל נעליים ואביזרים ללא צורך "לשבור את הרגליים" בחיפוש אחר האאוטפיט המושלם.

• ומה עם האיפור?

ישנן בנות שמבקשות להתאפר, אני אמליץ איפור מאוד עדין וטבעי. מעט סומק גלוס ואולי טיפת מסקרה. פרנץ בציפורניים יתקבל בברכה.

בהצלחה
והמון מזל טוב.
גלית אובר סטייליסטית אישית ומנחת סדנאות סטיילינג
www.galitoberstyling.com