בן 18 מבית שאן נתפס נוהג בגילופין – פי 11 מהכמות המותרת

בבדיקה שערכו השוטרים לצעיר נמצא מעל 560 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף. צילום: דוברות המשטרה

צעיר בן 18, נתפס בסוף השבוע נוהג בגילופין בכמות של פי 11 מהכמות המותרת על פי החוק לנהג חדש. במסגרת מאבק המשטרה כנגד נהיגה מסוכנת ופורעת בוצעה פעילות ממוקדת ויזומה ברחבי העיר בית שאן כנגד נהגים הנוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים, נהגים משתוללים או נהגים שנוהגים ללא רישיון נהיגה או שרישיונם נפסל והם מסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרכים. במהלך הפעילות עצרו השוטרים רכב פרטי והופתעו לגלות כי ברכב נוהג נהג חדש בן 18, תושב העיר, כשמפיו נודף ריח של אלכוהול. בבדיקה נמצא מעל 560 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף – פי 11 יותר מהכמות המותרת בחוק.
בדוברות המשטרה הדגישו כי נהיגה בהשפעת אלכוהול הינה עבירה חמורה המסכנת את הנהג ומשתמשי הדרך, וכן כי מחקרים רבים מצביעים על פגיעה בכושר השיפוט ובמיומנויות הנהיגה.
"נהיגה תחת השפעה אלכוהול מאריכה משמעותית את זמן התגובה של הנהג, מטשטשת את כושר הראייה, מאריכה את זמן ההתאוששות מסנוור, גורמת לתחושת עייפות ואף מגבירה את תחושת הביטחון העצמי של הנהג ואת תחושת השליטה על הרכב. קל וחומר בנהגים חדשים או צעירים שהם חסרי ניסיון וטרם הספיקו לרכוש מיומנויות בנהיגה בכלל כל שכן כשהם תחת השפעת אלכוהול”, סיכמו בדוברות המשטרה.