בילוי תרבות ואומנות מקומית – פסטיבל 'מפצחים תרבות 2'

בכתבה שקיימתי עם מפיקי פסטיבל מפצחים תרבות בשנה שעברה בעפולה, פסטיבל שהתקיים בשעות אחר הצהריים ברחוב השרטט בעיר ומשך אלפים מכל רחבי הארץ והעמק, נשאלה שאלת ההמשכיות. המפיקים הבטחו שתהיה המשכיות והשבוע התבשרנו שההכנות לפסטיבל השני יצאו לדרך.

צוות ההפקה בימים אלה מסיר מעליו את החורף שעבר, מחזיר את שמיכות הפוך לארון ומתכונן לקיץ לוהט במיוחד שבשיאו יצא לפעול "מפצחים תרבות" – 2!

כאמור בסוף הקיץ של שנה שעברה נהרו להם אלפי אנשים מעפולה, עמק יזרעאל, הצפון ומרחבי הארץ לקחת חלק, ליהנות ולבלות בפסטיבל מפצחים תרבות הראשון – והתגובות היו מדהימות.

הבאים נהנו מבמות מוזיקליות עשירות במיטב הנגנים המקומיים. בגלריית רחוב שכל אוצרותיה הינן עבודות של ציירים, פסלים ואמנים חזותיים מקומיים. מהתרחשות בסטריפ הצבעוני של רחוב השרטט- מיצגי רחוב, אמנות LIVE, מסיבת רחוב ושלל אמנים שבחרו לבוא ולהציג את מיטב כישרונותיהם.
דוכני מכירה נפרשו לאורך הרחוב, בהם יכלו אמני עבודות היד למיניהם להציע למכירה את יצירותיהם.
מתחם הילדים בדמות כיפה  גדולה וצבעונית שהכילה בתוכה משחקי עץ לילדים גם הם יצירה ידנית של אמנים, שקקה חיים לאורך כל הצהריים עד הערב. וכמובן ששאר ההפתעות לא הפסיקו לזרום!

• חזון משותף של אנשי תרבות, אומנות וחיי לילה

התגובות היו מדהימות בשני היבטים הן בהיבט של ההפקה שטרם נראתה כדוגמתה בעפולה עד אותו אחר צהריים נהדר וביחוד מבחינת כמות הקהל שנהר לאירוע לאורך כשמונה שעות ולפי הערכת המשטרה הגיע לכדי 5000 צופים שנהנו מהאירוע המרשים.

הפסטיבל הוא חזונם וביטוי לשיתוף פעולה של בעלי ה-Yula bar, פאב מקומי המקדמים תרבות ומוזיקה בעיר, קבוצת אמנים- מחנכים  מתנועת תרבות, החיים בעפולה ופועלים בשדה התרבות החינוך ואמנות בעיר וכן של אמנים מקומיים עצמאים נוספים אשר חברו יחדיו (בראשם ליעד בן יהודה על הארט, תושב עפולה, בוגר בצלאל וממקימי כפר האמנים "ברוש הבקעה")

הצורך והמחשבה מאחורי הפסטיבל מתוך מסמך החזון של ההפקה: "ישנו צורך עמוק לנתב ולקדם תרבות, אומנות ומוזיקה כערך עליון בעיר. לנוער, לצעירים שנמצאים בשלב התפר שבין עזיבת העיר לבין חיפוש חיבור חברתי אליה, לאלו ששוקלים לחזור להקים בית ומשפחה ולקהילה המבוגרת יותר של עפולה. כל אדם רוצה להשתייך לקבוצת השווים שלו, והשתייכות לעיר מעבר לצורך קיומי של פרנסה ומגורים משתייכת להווי, פנאי, תרבות, ערכים דומים ועוד. אנו מאמינים ביכולתם של פסטיבלים ואירועי תרבות מסוג זה לענות על המטרות הנ"ל. אנו רואים את יכולתם של אירועי תרבות ליצור השפעה על התפתחות העיר."

פסטיבל "מפצחים תרבות" הצליח להשיג את המטרות שהציב לעצמו. לייצר במה ליותר מ 50 אמנים ואמניות שונים ולייצר חוויה תרבותית שוקקת לאלפי אנשים "ישנו צורך עמוק לנתב ולקדם תרבות, אומנות ומוזיקה כערך עליון בעיר", אומרים המפיקים.

פסטיבל "מפצחים תרבות" הצליח להשיג את המטרות שהציב לעצמו. לייצר במה ליותר מ 50 אמנים ואמניות שונים, לייצר חוויה תרבותית שוקקת לאלפי אנשים, לחבר בין אמנים וקהילת הצעירים הקיימת כאן בעיר ולהתחיל במסע של הפיכת עפולה למעצמה תרבותית לא רק בעיני תושביה, גם בעיני הציבור הרחב!

וכן הם הולכים לעשות את זה השנה שוב- ובגדול! השנה הכל הולך לעלות מדרגה. עוד במות, עוד אמנות, עוד צבע, עוד טירוף!

תרבות ואמנות מקומית אמיתית. פסטיבל "מפצחים תרבות" הראשון. צילום: אלמוג חלצ'י ודימה חבר
תרבות ואמנות מקומית אמיתית. פסטיבל "מפצחים תרבות" הראשון. צילום: אלמוג חלצ'י ודימה חבר

ההפקה קוראת לכם- אמנים ואמניות, חברים וחברות, ואנשים שרוצים לקחת חלק בפסטיבל הזה- כנסו לדף הפייסבוק של פסטיבל "מפצחים תרבות", צרו קשר עם המארגנים, ובואו תהיות חלק ממהפכה תרבותית חדשה שמתרחשת כאן בעפולה –  https://www.facebook.com/festivaltarbut?fref=ts תוכלו גם לתמוך  דרך Headstart – אתר לגיוס כספים ולקחת חלק בהוצאת הפסטיבל לפועל.

הפסטיבל כולו נעשה על ידי תשוקתם של עשרות צעירים הבוחרים להרים את הכפפה, ועושים זאת בשמחה ובאהבה לדבר ללא תנאים.

אז קדימה! הם כבר יצאו לדרך וכולנו מוזמנים להיות חלק מזה.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|