בונים מחדש את מחלקה פנימית ד' במרכז רפואי העמק

ראשי הרשויות בצפון מתגייסים לאירוע התרמה אזורי "עמק תרום 2019". "מדובר במחלקה מצוינת ברמה הארצית שזוכה בפרסים ובשביעות רצון גבוהה מאד של המאושפזים בה, וזאת למרות תנאי האשפוז הקשים במחלקה", אמרה השבוע מנהלת המרכז הרפואי, פרופ' אורנה בלונדהיים. אני מזמינה כל משפחה בצפון לתרום 50 ₪, וביחד נעשה הבדל גדול"

אירוע ההתרמה האזורי שמתקיים אחת לשנתיים במרכז רפואי העמק בהובלת רדיו קול רגע עם ראשי הערים והרשויות ועמותת הידידים, יוקדש השנה לטובת בנייה מחדש של מחלקה פנימית ד'. "מדובר במחלקה מצויינת ברמה הארצית שזוכה בפרסים ובשביעות רצון גבוהה מאד של המאושפזים בה, וזאת למרות תנאי האשפוז הקשים במחלקה", אמרה השבוע מנהלת המרכז הרפואי, פרופ' אורנה בלונדהיים במפגש שהתקיים עם כל ראשי הרשויות בצפון בלשכתו של ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ.
במרכז הרפואי העמק קיימות 5 מחלקות פנימיות ומטופלים בהן מידי שנה קרוב ל-15,000 מתושבי האזור, מרביתם חולים מבוגרים, אך חלקם הם אנשים צעירים עם מחלות קשות וכרוניות. הבנייה מחדש של פנימית ד' תאפשר להגדיל באופן משמעותי את מערך הפנימיות על ידי הגדלת כמות מיטות האשפוז של המחלקה מ-30 מיטות כיום ל-40 מיטות אשפוז. הגדלת כמות המיטות במחלקה החדשה תקל על העומסים במיון הפנימי, משום שכיום, מטופלים נאלצים לעיתים להמתין שעות ארוכות למיטה פנויה שתתפנה במחלקות הפנימיות.

בנוסף, יתאפשר באתר החדש לאשפז מטופלים בתנאים הולמים שמאפשרים פרטיות למטופל ולבני משפחתו. בחדרי האשפוז במחלקה החדשה ישכנו עד 3 מטופלים בלבד בחדר, ולא כפי שקורה כיום, כאשר 6 או 8 מטופלים חולקים חדר.
עלותו של פרוייקט בנייה מחדש של פנימית ד' באתר חדש היא 10 מיליון ₪. "מחובתנו לדאוג שהמטופלים שלנו יקבלו רפואה מצויינת בתנאים הולמים שמכבדים את האדם", אמרה פרופ' בלונדהיים. "לצערנו, למערכת הבריאות בישראל חסרים משאבים רבים. השנה החלטנו לגייס את הציבור לטובת הרפואה הפנימית במטרה להגדיל ולשפר את התנאים הקיימים לטובת כל תושבי הצפון. אני מזמינה כל משפחה בצפון לתרום 50 ₪, וביחד נעשה הבדל גדול".
בימים אלה החל המרכז הרפואי העמק בקמפיין המונים שמתנהל בדף הפייסבוק ובאתר www.haemek.co.il, שבהם ניתן לתרום באמצעות כרטיס אשראי או בתרומה בטלפון שספרו 04-6494002. שיא ההתרמה יתקיים ביום שידורים מיוחד ברדיו קול רגע בתאריך 19.2.19 בהובלת חיים הכט, שבו יתארחו ויתרימו כל ראשי הרשויות של הצפון, וחברי עמותת הידידים בראשותם של היו"ר תא"ל במיל' גיורא ענבר והמנכ"ל ויקטור בן נעים.

"המסע אליו יצאנו הפגיש אותנו עם אנשים מדהימים"

|

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|