בום ברשת: שבוע של פעילויות להגברת המודעות של הורים, ילדים ובני נוער לסכנות הרשת

בתי הספר 'עמק יזרעאל' בגניגר ובית הספר 'יחד' בגבעת אלה אירחו את המופע "תגיבו כבר" העוסק בהשפעתם של המסכים על חיינו

במהלך פברואר צויין בישראל שבוע המודעות הלאומי למוגנות ברשת. במסגרתו, קיימה המועצה שבוע של פעילויות שיצאו גם מגבולות בתי הספר אל הקהילות ביישובים. במהלך השבוע התקיימו ארבע הרצאות ושלושה מופעים בשבעה מוקדים ביישובי המועצה. האירועים התאפיינו בנוכחות מרשימה וניכר כי הנושא חשוב ונוגע לציבור רחב.  בהצגה "ביוש" (שיימינג) של תיאטרון חיפה,  צפו כ-400 איש, רובם בני נוער. חלקם הגיעו עם ההורים, חלקם עם מדריכי הנוער וחלקם הגיעו בחבורות.
בתי הספר 'עמק יזרעאל' בגניגר ובית הספר 'יחד' בגבעת אלה אירחו את המופע "תגיבו כבר" העוסק בהשפעתם של המסכים על חיינו; בשני המועדים, אולמות בתי הספר היו מלאים עד אפס מקום בהורים וילדיהם, שבאו לצפות יחד במופע ויצאו עם נושא חשוב למחשבה ולשיחה.

נטלי פאר, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי במועצה: "נושא הרשתות החברתיות והבטיחות ברשת רלוונטי לכל ימות השנה ולא רק לשבוע המוגנות. שבוע "בום ברשת" היווה הזדמנות נוספת להזכיר לכולנו את כללי הבטיחות ברשת. אני חושבת שבעצם צאתם ללמוד את הנושא, מעבירים ההורים לילדיהם מסר חשוב של אכפתיות ורצון להיות נוכחים גם שם. היה מרגש לראות הורים שיוצאים מבתיהם בשעות הערב, כדי ללמוד על העולם הזה ולקבל כלים להתנהלות בהקשר זה בבתיהם הפרטיים. חשוב להזכיר את המוקד המשטרתי הארצי לדיווח והגנה על קטינים ברשת אליו ניתן לפנות במקרים של חשש לעבירות אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת".