בוגרי בית הספר העניקו מלגות הצטיינות לתלמידים הצעירים

בית ספר אלומות בעפולה עילית הוא אחד מבתי הספר היחידים בארץ שבוגריו הקימו קרן במסגרתה הם מעניקים מדי שנה מלגות הצטיינות לתלמידים. ראש העיר אלקבץ הצהיר כי הרשות תחזור ותעניק אף היא מלגות לתלמידים המצטיינים

לפני 17 שנים התייצבו בבית הספר 'אלומות' בעפולה עילית שני בוגרי בית הספר, חנן אופנברג ז"ל ומרדכי מנדל שקד וסיפרו כי חשבו כיצד להוקיר תודה לבית הספר בו למדו והתחנכו והחליטו על הקמת קרן מיוחדת תחת השם "קרן אלומות" שתעניק מלגות לתלמידים המצטיינים. אט אט הצטרפו עוד ועוד לקרן שכל חבריה הינם בוגרי בית הספר, אשר חברו יחדיו להכיר תודה לכור מחצבתם, לבית הספר בו הם למדו והעיר בה גדלו. מאז, במשך 17 שנים ברציפות, הם מעניקים מדי שנה מחשבים ניידים וטאבלטים אישיים לתלמידים מצטיינים בתחום הלימודי וכן למצטיינים בלימודי מוזיקה.

הרשות המקומית שברכה על היוזמה נהגה בעבר תחת הנהגתו של ראש העיר אבי אלקבץ להשוות את ערך המלגות שהעניקה הקרן לתלמידים אך בחמש שנים האחרונות הנוהג פסק. בטקס שנערך לפני כשבוע, אותו הפיקו גמלאית בית הספר יהודית שוורץ והרכזת החברתית ענת סיגלצ'יק, בהשתתפות סגן ראש העיר שלמה מליחי, מנהלת אגף החינוך טינה ולדמן, מנכ"ל שחקים דניאל בן, חברי הקרן, מורים, יו"ר וועד הורים בית ספרי עדי דוד, הורים וכמובן תלמידים, הצהיר אלקבץ העניק כי הרשות תחדש את המסורת ותעניק אף היא מלגות בסכום שווה למלגות שמעניקה הקרן. בסיום הטקס העניקו ראש העיר, מנהלת בית הספר וחברי הקרן מלגות לתלמידים המצטיינים וכן מלגת לימודים אקדמיים לסטודנטית ליאור כליפה, בוגרת 'אלומות', שסגרה מעגל לאחר שבשנת 2006 קיבלה מלגת הצטיינות כתלמידה מצטיינת בכיתה ו'.

נציג הקרן אבי ירום הודה לאלקבץ על חידוש המסורת ואמר: "אנו חברי הקרן מפיקים הנאה מרובה מחלוקת המלגות, אולי יותר מכם – מקבלי המלגות. בחמש השנים האחרונות התלמידים נהנו רק ממלגות של חברי הקרן וזה לא תמיד היה מספיק ואני שמח מאוד על ההחלטה של ראש העיר לחדש את המסורת שהרשות מעניקה אף היא מלגות".
מנהלת בית הספר, אילנה עוז, הודתה לחברי הקרן ואמרה: "אתם הדוגמא לכך שמצוינות, הצלחה והגשמה עצמית אינם באים בסתירה לאנושיות, לתמיכה ולתרומה ובטקס זה הם משתלבים אחד בשני. אני גאה במאמצי התלמידים להגיע למצוינות ולהיות חלק ממקבלי מלגת "קרן אלומות".

 

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|