בדרך לעקוף את 'אמפי' קיסריה: החלו העבודות לשיפוץ של אמפי "המיקהל" למרגלות הגלבוע

האם בקרוב יעזבו שלמה ארצי ואיל גולן את האכסנייה המוזיקלית שלהם באמפי קיסריה ויחליפו אותה באמפי המיקהל שבגלבוע?

בימים אלה מדווחת המועצה על תחילת העבודות לשיקום ושיפוץ מקיף של האמפי' והסביבה, דבר אשר ישנה את פני המקום מהיסוד, ויציבו בשורה הראשונה של המקומות הבולטים לאירוח הופעות ואירועים המוניים. הפרויקט שכב זמן רב במגירות התכנון, אלא שהשרטוטים הפכו למציאות בחודשים האחרונים, לאחר איגום משאבים ויכולות, ומספר פגישות שקיים ראש המועצה, עובד נור, עם רשות הטבע והגנים ומשרדי החקלאות והתיירות, כולם שותפים לפרויקט. ההשקעה הכוללת בפרויקט מוערכת בכ-10 מיליון ש', כאשר שלב א' שהחל כעת, מתוקצב בכ- 2.5 מיליון שקל.

עובד נור, ראש המועצה: "זהו פרויקט דגל, הנובע מראייה מערכתית של בידול ומיתוג הגלבוע כמוקד תיירותי ותרבותי. המיקהל יכול וצריך להפוך לאמפי' מוביל, שלא נופל ואף מתעלה על אמפי' אחרים ברחבי הארץ. לאיכות האקוסטית מצטרף מיקום בלעדי של ישיבה הצופה לנוף הגלבוע הייחודי. מדובר בפרויקט עצום, שיביא איתו גם תיירות וגם איכות חיים לתושבים, והוא כולל פנינת תיירות ובתוכה הגן הלאומי, אמפי, ומערך שבילים ופיתוח נופי, שיציעו אלטרנטיבה לבילוי לשעות הפנאי, ואתר משיכה למגוון פעילויות תרבות."

יכול להכיל עד ל-7,000 מקומות ישיבה

עבודות שלב א' (כעת), כוללות את הריסת הבמה הקיימת ובנייתה מהיסוד כולל קירות תומכים ובגב הבמה, שבילים ודרכי גישה למקום, לרבות ביצוע רמפה מאבנים משתלבות, עבודות חשמל מקיפות, כולל הצבת תאורה בדרכים ותאורה במה מקצועית, וכן, הקמת רחבה תפעולית, הכוללת מרכז מסחרי, חנייה גדולה ונגישה (עם מעקות בטיחות ואחזי יד), גינון, מסלעה, משטחי אספלט נרחבים ועוד. את הפרויקט מנהלת החברה הכלכלית גלבוע, כאשר הקבלן המבצע הוא "בונה מסד הצפון". המהנדס מוזהר סעד, המפקח על פרויקט מטעם החברה הכלכלית, ציין כי העבודות במקום צפויות להימשך עד חודש אפריל 2019.

האמפיתיאטרון המקהל ממוקם בקצה המערבי של הגן הלאומי מעין חרוד, והוא מסוגל להכיל כיום עד ל-7,000 מקומות ישיבה, על ספסלי הבטון. עם סיום עבודות השיפוץ הנוכחיות, הוא יהווה כמוקד תרבות מוביל העומד בדרישות הגבוהות ובסטנדרטים אותם מציבים אמנים גדולים מהארץ ומחו"ל. ע"פ המתוכנן בשלבי הבנייה הבאים, יותקנו במקום 5500 מושבים נוחים, אשר יחליפו את ספסלי הבטון, וביחד עם האקוסטיקה המדהימה והנוף הייחודי, ימוקם "המיקהל" כאלטרנטיבה בולטת בארץ, למקומות כמו האמפיתיאטרון בקיסריה, המארח את מרבית ההופעות הגדולות בישראל.

 

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|