בגלבוע ממשיכים ל"פרוץ את הגבולות" עם תיאטרון מיוחד במינו

בגלבוע יצא לדרך מיזם חדשני (לפני שנה בדיוק), מאתגר ויחיד במינו בארץ, העונה לשם "תיאטרון פורץ גבולות".  יוזמה מבורכת זו ראתה לנכון להקים קבוצה של אנשים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות

מועצה אזורית הגלבוע היא תמונת ראי למודל מוצלח בכל הקשור לחיים המשותפים בין כל האוכלוסיות המתגוררות ברחבי מועצה, ללא הבדל מין, דת, ישוב, ומצב בריאותי. טבעי מכאן, שדווקא בגלבוע יצא לדרך מיזם חדשני (לפני שנה בדיוק), מאתגר ויחיד במינו בארץ, העונה לשם "תיאטרון פורץ גבולות". מדובר בפרויקט חשוב ומרגש, אותו מוביל האגף לשירותים חברתיים בגלבוע, שחבר ליוזמה של ענת רגב- מנהלת סניף אקי"ם המקומי. יוזמה מבורכת זו ראתה לנכון להקים קבוצה של אנשים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות, המאגדת בתוכה את שני המגזרים (ערבים ויהודים), ומאפשרת להם, להביע, ליצור, ולבטא את עצמם באמצעות תיאטרון, תוך שימת דגש על סבלנות וסובלנות.

קבוצת "תיאטרון פורץ גבולות" מונה כיום 12 אנשים מכל קשת הגילאים, ערבים, יהודים, דתיים, חילוניים, בעלי מוגבלות, וכמובן אנשים ללא מוגבלות, המגיעים מכל רחבי הגלבוע, להם יכולות מדהימות, ברק בעיניים, ורצון אמיתי ליצירה משותפת. פעילויות הקבוצה התקיימה בתכל'ס, מרכז הצעירים שבגלבוע, כאשר הם נעשו תוך שימוש בשלוש שפות- עברית ערבית ובשפת הסימנים.

בשנה האחרונה, עבדה הקבוצה על הצגה חדשה הנקראת "מאחורי המסכה", העוסקת בקשיים ובאכזבות, לצד הניצחונות וההצלחות שיש לכולנו, לכל בני האדם. את ההצגה הראשונה תציג הקבוצה במסגרת האירוע לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, שיצוין ב-19/2 בחדר האוכל של קיבוץ עין חרוד איחוד."זה מדהים לראות איך המשחק מחבר את כל האנשים שבאים פעם בשבוע ומאחד בניהם", סיפר עידו וייס הבמאי.