אנשי סנדלה/גלבוע הפגינו במועצה: "באנו להשמיע קול. בשביל מה להזמין משטרה?"

נציגים של קבוצת הכדורגל מליגה ב' (קיבלו עד כה כ-400 אלף) נכנסו הערב למליאה של המועצה בזעם ודרשו הסברים, וזאת נוכח ההחלטה של המועצה שלא לתקצב בשנה הקרובה קבוצות בוגרות תחרותיות (הגירעון עמד בשיאו 70 מיליון ₪). עבד סלאם עומרי: "לא ניתן להם לסגור קבוצה מצליחה שמהווה בית חם עבור צעירים מכל הגלבוע"

מה יהיה עם קבוצות הכדורגל בגלבוע? נציגים של קבוצת הכדורגל של הפועל סנדלה/גלבוע מליגה ב' נכנסו הערב (ד') לישיבת המליאה של המועצה בזעם, וזאת בעקבות ההחלטה של הרשות להפסיק את התקצוב הכספי עבור קבוצות הספורט של הבוגרים בגלל המצב הפיננסי הקשה שבו שרויה המועצה. בשלב מסוים הזמינו להם משטרה, אך בהמשך נרגעו הרוחות. כידוע המצב הכלכלי של המועצה לא מזהיר, וזאת בלשון המעטה. כבר למעלה מ-3 שנים המועצה נמצאת בתכנית התייעלות שכפה עליה משרד הפנים, במטרה לצמצם משמעותית את הגרעון בתקציב המועצה (עמד בשיאו על למעלה מ-70 מיליון ₪). כחלק מתכנית ההתייעלות, הוחלט עוד בדצמבר 2018, כי בשנת תקציב הנוכחית (2019), לא יתוקצבו קבוצות בוגרות תחרותיות.
עם זאת, במועצה הבהירו לאורך כל הדרך כי "דבר אחד ברור ומוצק- פעילות מחלקת הכדורגל של הנוער בגלבוע לא תפגע, ושחקני הנוער מסנדלה (כמו שאר הישובים בגלבוע), ימשיכו ליהנות ממסגרת פעילות מעולה".

אלא שעל פי גורמים שנכחו במליאה הערב, אנשי סנדלה/גלבוע, שעד כה קיבלו על פי ההערכות כ-400 אלף תקציב וחוששים בימים אלה מפירוק אפשרי של הקבוצה, נכנסו לישיבה בזעם, הניפו שלטים ודרשו הסברים בעניין.
גורמים במועצה טוענים כי "הדבר לא נפל בהפתעה על אף אחד. הודענו על כך מראש ותקצבנו את הקבוצות עד חודש מאי על מנת שיתארגנו בהתאם, ואנו פועלים כל העת למציאת משקיעים שירתמו למימון חלקה של המועצה בתקציב שלוש הקבוצות התחרותיות בגלבוע. במועצה הבטיחו להמשיך במאמצים לגייס ספונסרים אפשריים על מנת לסייע לקבוצה, כפי שעשו עם קבוצת הכדורסל של גלבוע/גליל".

לצד זה גורמים שהיו במליאה הגיבו בהשתוממות. אחד מהם אמר ל'עמקניוז':  "ההתנהגות האלימה הזו לא מקובלת ולא מכבדת אף צד. כולם מבינים את גודל הבעיה ומנסים למצוא פתרונות ואין טעם לנהוג בדרך אלימה של צעקות וכוחנות. ההחלטה הזו התקבלה כבר בדצמבר, הם ידעו על כך ואף אחד לא הפתיע אותם. רק ביום חמישי הייתה פגישה מסודרת איתם והוחלט על הקמת צוות משותף שינסה לפתור את הבעיה-ככה שלא ברור מדוע ולמה היו צריכים שוב לבוא ולעשות בלגן במועצה".
עבד סלאם עומרי, יו"ר הועד המקומי אמר בתגובה: "כיו"ר ועד המקומי אנו תומכים בקבוצה לגמרי. מדובר בקבוצה שקיימת 15 שנה. קבוצה מצליחה מאוד שמחברת בין כל הצעירים בגלבוע, הן מהמגזר הערבי והן היהודים. זו קבוצה שלא מביאה אף שחקן מבחוץ, כולם בני האזור. לבוא באופן פתאומי ולהגיד שבגלל אילוצים כאלה ואחרים נאלצים לא לתקצב את הקבוצה זה לא מקובל עלינו. אי תקצוב הקבוצה פירושו מכת מוות לקבוצה ואנחנו לא ניתן שזה יקרה. הגענו לישיבת מליאה שהיא פתוחה לציבור במטרה להשמיע קול ולקבל הסברים מקובלים והם בתגובה, לצערי הרב, החליטו להזמין משטרה, שזה בכלל לא מכובד".