"אנחנו מגינים על שמי המדינה"

סרן ע' וסג"ם מ' מעמק יזרעאל סיימו בהצלחה את קורס כלי הטיס המאויש מרחוק (כטמ"ם) של חיל האוויר. עתה הם ייקחו חלק מרכזי ומבצעי בהגנת שמי המדינה, ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, איסוף מודיעיני ועוד. צילום: דובר צה"ל

השבוע הסתיים קורס מפעיל כטמ"ם ה-33 של חיל האוויר. הכטמ"ם -כלי טייס מאויש מרחוק- לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. מפעיל הכטמ"ם אחראי על הפעלת מערכות הכטמ"ם, שיקולי דעת במצבים מבצעיים, ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, כיוון מסוקים ומטוסים למטרה, איסוף מידע מודיעיני והעברת חוזי בזמן אמת מכל הגזרות. בכל תרגיל ומבצע כטמ"ם נמצא בשמיים ובזכותו יש לחיל האוויר ולצה"ל בכלל עליונות אווירית. בין המסיימים את הקורס: סרן ע' וסג"ם מ' מעמק יזרעאל.

"עולם הכטמ"ם נמצא כולו תחת מעטה סודיות"

טרם שירותו הצבאי, סרן ע', במקור מעמק יזרעאל, היה בתנועת הנוער "בני המושבים", ויצא לשנת שירות בארגון "השומר החדש" בשנה השנייה להקמתו. הוא התגייס לפני כשש שנים וחצי לצנחנים, היה מ"כ צנחנים ואף השתתף במבצע "צוק איתן". לבסוף יצא לקצונה וחזר כמ"מ בצנחנים ולקראת סיום השירות הגיש בקשה לקורס טיס. לאחר שנתיים ו-11 חודשים בקורס טיס, הפסיק השתתפותו והגיע לקורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק): "העיסוק בכטמ"ם מעניין מאוד עבורי. הגעתי לקורס בראש פתוח. אני אוהב את העיסוק בפן הביטחוני, ואת העובדה שמדובר במערך מפתח – מערך שבעיניי הוא העתיד. עולם הכטמ"ם נמצא כולו תחת מעטה סודיות בגלל תחומי העיסוק בו, ואנשים יודעים רק את קצה הקרחון. לכל מפעיל כטמ"ם יש הרבה דילמות הדורשות יכולת קבלת החלטות, כשמערך הכטמ"ם אחראי כיום לשבעים אחוזים מפעילות חיל האוויר".

"התחום ריתק אותי"

סג"ם מ', מסיים קורס מפעילי כטמ"ם, מתגורר כאמור בעמק יזרעאל. הוא אוהב לקרוא וללמוד תורה, לגלוש ולצאת לטיולים ארוכים בארץ. בתקופת התיכון היה חבר בתנועת הנוער "בני עקיבא". סג"ם מ' למד שנתיים בישיבה בכפר בתיה והחליט לצאת מ"הסדר" (תוכנית תלמידי ישיבה לאחר התיכון) ולשרת בצה"ל שירות מלא ולתרום כמה שיכול. על התפקיד הוא מספר: "רציתי לצאת לקורס מפעילי כטמ"ם כי זה תחום שריתק אותי. היכולות והטכנולוגיה זה דבר שנורא משך אותי. אתה מגן על שמי המדינה והיום מערך הכטמ"ם מקבל את האחריות לתפקיד. אנשים לא מכירים את היכולות וההשפעה של הכטמ"ם, לא מבינים לאן המערך מגיע בהווה ולאן הוא עתיד להגיע. זה תפקיד נורא חשוב אשר אני שמח להיות חלק ממנו".

 

מבמת הריקודים הבינ"ל לנטרול מחבלים: המסלול של אנה צ'נוה מנוף הגליל

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|