"אם היה לי את המהירות של האחיין שלי כנראה שהייתי משחק באירופה"

הפציעה הקשה ברצועה הצולבת, תחושת ההחמצה בקריירה, האחיין המוכשר שעושה חיל במכבי חיפה נהלל, האהבה הגדולה לכדורסל, הרגע שבו המוהל פנה אליו ושכח את שם בנו הטרי בטקס הברית, האהבה לפליי-סטיישן, התקרית המצחיקה עם המאמן אלברט אדרי ויוני רחמים, השערים הכי זכורים בקריירה וגם הניסיון לעבוד כמתווך נדל"ן. בראיון חגיגי ל"חדש בעמק" יובל שאוט חושף 10 דברים שלא ידעתם עליו

יובל שאוט, חלוץ הפועל נצרת עילית ואחד הכדורגלנים הכי מוכשרים שצמחו בעפולה בעשורים האחרונים, התפנה לראיון חגיגי ומיוחד ל"חדש בעמק" בו הוא חושף 10 דברים שלא ידעתם עליו. להלן הפרטים:  

  1.  שאוט (אוטוטו בן 30), נשוי לדניאל, ואב לשניים (מיקה ורום-אליהו). הוא גדל בבית לצד שלושה אחים. אביו, פרדי, הוא פנסיונר של ביטוח לאומי ואימו, יפה, מנהלת חשבונות באולמי 'פאר'.  

שאוט, שנשם כדורגל מבטן ולידה, החל את צעדיו הראשונים בכדורגל בעפולה אצל שרון יונה, בהמשך עבר לנהלל (הפועל חיפה) ומשם המשיך לנוער של מכבי נתניה, כששיחק במקביל גם בנבחרת הנערים והנוער וסומן כהבטחה גדולה.

לאחר מכן הוא התגייס לצה"ל, שם חווה לא מעט קשיים בתחילת שירותו וחזר בהחזרה לבוגרים של הפועל עפולה-שהייתה שרויה אז במאבקי התחתית. בהמשך הוא נדד למכבי א.א.פאחם מהלאומית והמשיך משם לקדנציה קצרה בהפועל עכו מליגת העל, ואז הוא חזר לעשות חיל בהפועל עפולה עד שעזב בקיץ שעבר להפועל נצרת עילית.  

שאוט, שבגיל נוער סומן כפוטנציאל ענק שעשוי להגיע לרמות הגבוהות, שיחק בנבחרת הנוער ובמכבי נתניה לצד כמה שמות מוכרים. למשל, טל בן חיים (החלוץ), עומר דמרי, בן סהר, חן עזרא, שיר צדק, אוראל דגני ועומרי בן הרוש. "עם שיר צדק גרנו בדירה משותפת כששיחקנו בנתניה", הוא מספר על תחושת הפספוס, "קצת חורה לי שהרבה שחקנים ששיחקו איתי הגיעו רחוק בקריירה ואני פחות. בנוער אני הייתי מסומן הרבה לפניהם אבל בסופו של דבר קבלת החלטות פחות טובה ואולי גם המזל הובילו אותי למקום אחר".

 

  1. שאוט החליט לפני שלוש שנים לפנות ללימודי תיווך נדל"ן. הוא עבד בזה תקופה קצרה אבל מהר מאוד נטש את הרעיון עוד לפני שהפך לכריש נדל"ן. "ויתרתי על זה כי דבר ראשון זה הפריע לי מאוד לכדורגל ושנית, הבנתי גם שזה לא אני. מה אעשה אחרי הפרישה? לא חושב על זה עדיין, אבל אולי אפתח איזה עסק".

 

  1. את התקופה הכי קשה בקריירה הוא הותיר לאחור ממש לא מזמן, כשקרע את הרצועה הצולבת באימוני טרום העונה בנצרת עילית. "בשבועיים הראשונים לא יצאתי מהבית", הוא מספר בכאב, "הייתי בדיכאון, בכיתי בלילות, לא עניתי לשיחות והודעות. מי שעזרו לי לצאת מהתקופה הקשה זו אשתי שתמכה בי בלי הפסקה וגם קילחה אותי באותם ימים, וכמובן הילדה שלי מיקה-שהשאירה אותי שפוי בתקופה הלא פשוטה הזו".

 

  1. בפעם הראשונה ששאוט הרגיש בעננים בגלל כדורגל זה היה בשנת 2006 כשהוא זכה עם נבחרת ביה"ס 'אורט' בעפולה באליפות הארץ לבתי ספר בקט-רגל תחת הדרכתו של המאמן העפולאי ליאור לוי.

בין היתר שיחקו איתו בנבחרת ניצן קרוננברג, הראל אטיאס ונתנאל גולדמן. "זו הפעם הראשונה שהתרגשתי ממש. כל בית הספר היה מאחורינו".  

 

  1. שאוט ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של נצרת עילית כשהוא היה בן 17 בלבד. הוא שיחק במחלקת הנוער של נהלל, שעשו איחוד עם נצרת עילית וכך הגיע לבוגרים שם. מי שהקפיץ אותו אז לבוגרים היה אורי גרופר (אבא של כדורגלן הפועל עפולה דני גרופר) שמונה למאמן הזמני של הקבוצה, ושני משחקים לאחר מכן הגיע לקבוצה ירון הוכנבוים.    

 

  1. במזוודת הזיכרונות של עולם הכדורגל שאוט לקח איתו לא מעט חוויות מצחיקות, הנה אחת שלא יוצאת לו מהראש. "זה היה בשנה הראשונה שלי בבוגרים של עפולה", מספר שואט ותוך כדי נקרע מצחוק, "היינו באימון חורפי במגרש בוולפסון, קור כלבים וירד גשם זלעפות. באמצע משחקון יוני רחמים בעט טיל לכיוון השער והכדור פגע בראשו של המאמן דאז אלברט אדרי וזה צלל לרצפה בסלו-מושן. כולם רצו לעברו ושאלו אותו 'אם הכל בסדר?', ואז אלברט קם ואמר בנונשלנטיות ועם מבטא צרפתי: "תגיד יוני, אתה מטומטם?". עד היום אנחנו מספרים על זה ומתגלגלים מצחוק".   

 

  1. והנה פדיחה גדולה שיובל לא ישכח לעולם. ביום חמישי שעבר הוא חגג את טקס ברית המילה של בנו הטרי. ברגע השיא של האירוע, המוהל יהודה חודדה פנה אליו ושאל את שמו של הילד, אבל יובל הנרגש נכנס לבלק-אאוט. "נתקעתי מרוב התרגשות. עד יום לפני הברית חשבנו על שם אחר אבל הרב לא אישר. ממש בבוקר של יום האירוע שינינו לשם אחר". ואם תהיתם מה שמו של הזאטוט הטרי, אז הנה לכם: רום-אליהו. רום בגלל שהאישה רצתה ואליהו על שמו של הסבא.

 

  1. מסתבר שליובל יש אחיין סופר-מוכשר שעשוי להגיע רחוק בכדורגל. קוראים עילאי, בן 10, משחק כחלוץ במחלקת הנוער של מכבי חיפה נהלל. "הוא חולה כדורגל ברמות מטורפות ודי מזכיר אותי בתור ילד. הוא משחק חלוץ, כובש בצרורות וגם מאוד מהיר. אם היה לי את המהירות שלו הייתי מגיע לאירופה", צוחק שאוט.

 

  1. הוא חולה כדורסל  ברמות קשות ולא מפספס משחקים של מכבי ת"א ביורוליג. מאיפה הגיעה האהבה לכדורסל? אבא שלו, פרדי, היה כדורסלן וגם הדוד שלו, רונן, שיחק כדורסל וגם משמש מאמן כדורסל ילדים. "בטעות יצאתי כדורגלן", אומר בהלצה, "הייתי צריך להיות כדורסלן. אני בגובה 1.86, גובה של רכז ממוצע".  

 והנה עוד כמה דברים שלא בטוח ידעתם על יובל. הבן אדם שהכי מצחיק אותו בעולם זה משה "טפה" ברזני, איש המשק האגדי של הפועל עפולה ("פשוט קורע מצחוק"), הוא מכור לשירים של הזמר עומר אדם ("הכי טוב בארץ, קל"), חולה על סוני פליישטיין ("אני בין הטובים בארץ"), ולא מוכן לוותר על המאכל האהוב עליו-"השניצלים של אמא יפה".

 

  1. לסיום, שאוט כבש לאורך הקריירה אינספור שערים יפים ומרגשים, אבל יש כמה שנצרבו אצלו היטב בזיכרון. "קודם כל גול ההישארות שכבשתי בדקה ה-92 מול כפר כנא והשאיר את הפועל עפולה בליגה א' (2009), הצמד שכבשתי בעונה שעברה במדי עפולה בגמר גביע הטוטו מול הפועל ר"ג וצמד נוסף שכבשתי דווקא כשחקן מכבי א.א.פאחם במשחק גביע המדינה מול הפועל עפולה".

 

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|

נוף הגליל על הפודיום

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|