"אם בית שאן הקטנה הייתה בליגה הבכירה, אז גם עפולה מסוגלת"

בזמן שהפועל עפולה עושה עונה חלומית ומוצאת את עצמה במרחק 3 נקודות מהמקום ה-2 שמוביל לליגת העל, אחד מגדולי הכדורגלנים בעפולה, עמי אזולאי, טוען: "הדיבורים על ליגת העל עלולים להוציא את הקבוצה מאיזון. יש הרבה שחקנים מקומיים ויש עם מי להזדהות. מגיע שאפו ענק לצוות המקצועי". והאם יש סיכוי שיחזור לתפקיד ניהולי במועדון?

"הדיבורים על עלייה לליגת העל עלולים להוציא את הפועל עפולה מאיזון. במיוחד עבור שחקנים צעירים לפעמים כל הדיבורים האלה לא עושים טוב". כך טוען עמי אזולאי, אחד מגודלי הכדורגלנים בעפולה בכל הזמנים, שלאחר פרישתו עוד הספיק לשמש כחבר הנהלה במועדון.
הקבוצה של אופיר חיים נמצאת במומנטום אדיר ומרוחקת שלוש נקודות בלבד מהמקום השני שמוביל לליגת העל, אבל לדעת הבלם לשעבר הדיבורים על עליית ליגה, לפחות כרגע, מיותרים ועלולים אף להסב נזק לקבוצה.

• "צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע"

"יש לי תחושה שאנשים שוכחים שיש עוד 15 משחקים, שזה המון נקודות בטבלה, ולכן אני הייתי מציע להישאר עם הרגליים על הקרקע", מצנן עמי אזולאי את ההתלהבות מסביב, "נכון שהקבוצה נמצאת בתקופה טובה ומשחקת כדורגל חיובי, אבל השאלה היא אם יצליחו לשמור על יציבות גם בהמשך ואיך יתפקדו במאני טיים. הטבלה מאוד צפופה ואי אפשר לברך על המוגמר. אם חלילה הקבוצה תעשה סדרה לא טובה של משחקים היא יכולה עוד למצוא את עצמה מחוץ לפלייאוף העליון, כי הליגה הזו צפופה מאוד".

ואם בכל זאת תהיה הזדמנות לעלות ליגה?

"אם תהיה הזדמנות כזו אז ברור שצריך לקחת אותה בשתי ידיים. למרות שלהישאר בליגה הבכירה ולתקוע יתד שם זה דבר לא פשוט שדורש היערכות אחרת לגמרי ותקציבים הרבה יותר גדולים. אבל תכל'ס, איזה ספורטאי או איזו קבוצה יסרבו לעלייה?".
לגבי השאלה האם ליגת העל לא גדולה על המידות של עפולה, עונה אזולאי תשובה נחרצת: "ממש לא. אם בית שאן הצנועה והקטנה הצליחה לשרוד 5 שנים בליגת הבכירה אז אין סיבה שעפולה לא תצליח להיות שם. בעפולה יש תשתיות ומתקנים ראויים שאין בהרבה ערים גדולות בארץ".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יוצא לך להגיע למשחקים של עפולה?

"בקושי. בגלל שאני שומר שבת אז לא יוצא לי להגיע להרבה משחקים, אבל דרך יובל שאוט אני מתעדכן כל הזמן".

אתה מגלה עניין בקבוצה?

"בתור עפולאים אנחנו מחפשים מקור הזדהות והעונה, יותר מאי פעם, יש עם מי להזדהות. כשיש שחקני בית אז באופן טבעי יותר ויותר אוהדים מגלים עניין. את שאוט, גודלמן ואזרד כולם מכירים ואני שמח שהעונה שגם שחקנים מקומיים כמו סהר בן מנשה ואלמוג שנקור עושים התקדמות גדולה ומקבלים הזדמנות".

מה יש לך לומר על הצוות המקצועי?

"מגיע שאפו ענק לאופיר חיים ויגאל אנטבי שהגיעו לעפולה שהייתה בסיטואציה בעייתית מאוד, ובינתיים הם העלו את הקבוצה בשתי דרגות קדימה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עם יד על הלב, אתה שמח בהצלחת הקבוצה?

"זו קבוצה שמייצגת את העיר שלי וברור שאני אשמח בהצלחתה. אני בקשר כל הזמן עם יובל שאוט ומדי פעם גם נותן לו טיפים".

מתגעגע קצת לכדורגל?

הוא עונה בחיוך: "אני לא יכול להתנתק מכדורגל. גם עכשיו בגיל 42 אני משחק פעמיים בשבוע קט-רגל בכל מיני טורנירים אזוריים ונהנה מכל רגע שהכדור בסביבתי".

אתה בקשר עם ההנהלה הנוכחית?

"בכלל לא".

היית רוצה תפקיד ניהולי בהפועל עפולה?

"אל תשאל אותי את השאלה הזו. את השאלה הזו צריך להפנות למקומות אחרים. אנשים מכירים אותי ויודעים מי אני. אם יתנו לי תפקיד או לא זה לא ישנה כלום לגבי מה שעשיתי בכדורגל".