אלפים השתתפו בטקסי שבועות במושבי ובקיבוצי הגלבוע!

בגלבוע ציינו את חג השבועות בהבאת הביכורים המסורתי כאשר חברי הקיבוצים והמושבים, בני משפחה, ואורחים רבים חגגו על פי מיטב המסורת החקלאית של המרחב הכפרי. המחשה: ארכיון

חברי הקיבוצים והמושבים, בני משפחה, ואורחים רבים הגיעו לחגוג את טקסי הבאת הביכורים על פי מיטב המסורת החקלאית של המרחב הכפרי, שכללו את הצגת תנובת הענפים החקלאיים ואחרים, תצוגת כלים חקלאיים והישגי התעשייה, דוכני מזון וריקודים.
גם בביה"ס היסודיים בגלבוע, ציינו השבוע את חג השבועות ע"פ המסורת ההתיישבותית, ובוגרי כיתות א', יצאו במחולות, נשאו ביכורים וזימרו את זמירות הארץ בטקסים קהילתיים חמים. מסורת נוספת (המרגשת כל פעם מחדש!) היא הצגתם על הבמה המרכזית של התינוקות שנולדו בגלבוע בשנה החולפת.
לצד המופעים "המסורתיים" מתקיימים גם מופעים שיש בהם קריצה, המבקשים בדרך משעשעת לקלוע לשיח הציבורי. השנה היה אלו נציגי המחצבה בבית אלפא, אשר יצרו מופע שכלל 4 טרקטורים שונים (שופלים), כל אחד בגודל אחר, כאשר כל שופל מייצג את אחת מהמדינות: ישראל, אירן, רוסיה וארה"ב, ביחד עם תמונות המנהיגים, ולצלילים המוכרים מהסרטים "מלחמת הכוכבים" "ורוקי", יצרו השופלים מופע מרהיב המתאר את האירועים בגבול הצפוני בחצי שנה האחרונה….


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עובד נור, ראש המועצה: "בחג השבועות באים לידי ביטוי מרכיבים המעצבים את קהילות הגלבוע כשילוב הדורות, והקשר לאדמה ולטבע. שמחנו לחגוג ולציין אלמנטים חשובים אלו בחיינו. החג הזה הוא חג החקלאות, ומהווה הזדמנות עבור כולנו להודות ולחזק את ידיהם של החקלאים, בעיקר לנוכח "הטרור החקלאי" אשר פשע באזורנו. מדובר באיום על ריבונות המדינה במרחב הכפרי, ולא בבעיה של גניבת רכוש פרטי. זו מגמה חמורה המנצלת את חולשת המדינה וחוסר האכיפה, ולכן גם היום, אסור לנו לשכוח את החקלאים ואת צרכיהם."
אלפי האורחים שהגיעו לגלבוע החלו "לנצל" כבר אתמול את שפע הפעילויות, סדנאות ואטרקציות שמתקיימות בגלבוע. מוא"ז הגלבוע מהווה כבית חם לפעילויות אקסטרים ולספורט אתגרי, וכך נהנים האורחים משלל אטרקציות חווייתיות כרכיבה על סוסים, מסלולי אופני שטח, כדורים פורחים ומצנחי רחיפה, טיולי ג'יפים ועוד, המתקיימים על רקע משאבי וערכי טבע נדירים, הגלומים בהרי הגלבוע, מעיין חרוד, ושמורת הטבע של הנחלים ישככר, תבור ונחל חרוד.