אלי אלפסי: "אוהב את עפולה אך נצרת עילית תמיד תהיה בליבי"

הילדות בצפת, החזרה בשאלה, המשפחה שחיה ונושמת כדורגל, הקריירה הצבאית המפוארת (לאחרונה קיבל דרגת אלוף משנה), האירוע המצער שחקוק היטב בזיכרונו, העלייה עם נצרת עילית והשאיפות עם מגדל העמק אלי אלפסי חושף 10 דברים שלא ידעתם עליו בראיון מיוחד ל"עמקניוז"

מנכ"ל הפועל נצרת עילית בעבר ויו"ר הפועל מגדל העמק בהווה אלי אלפסי, אחד מאנשי הספורט המוערכים והמקצועיים ביותר באזור, התפנה לריאיון מיוחד ל"חדש בעמק" בו הוא חושף 10 דברים שלא ידעתם עליו (אלא אם אתם ממש קרובים אליו). להלן הפרטים:

1- הוא בן 58, מתגורר בעפולה ("אוהב את עפולה אך נצרת עילית תמיד תהיה בלב שלי"), נשוי לשושי ואב  לשלושה ילדים: מעיין, עמירן ואלמוג. הוא גם סבא מסור לשתי נכדות-אמה וסול.

2- לאלפסי, אדם שכל חייו חיפש אתגרים וממשיך לחפש אתגרים חדשים גם כיום, יש קריירה מפוארת ומרשימה במדי צה"ל. הוא התגייס להנדסה קרבית כלוחם וביצע מסלול, ובסך הכל שירת בצה"ל 25 שנות שירות. התפקיד האחרון שלו היה מפקד בסיס מחנה עמיעד. הוא השתחרר בדרגת סא"ל ולמעלה מ-15 שנים מבצע שירותי מילואים. כיום הוא משמש כקצין לוגיסטיקה של פיקוד צפון. לפני כחודשיים קיבל בטקס מרשים דרגת אלוף משנה. בקיצור, פטריוט אמיתי.

3- הוא התחנך בעיר צפת ולמד בבית ספר דתי. הוא היה דתי עד לגיוסו לצה"ל. הוא בעל תואר M.B במנהל עסקים.

4- אלי אלפסי הוא גיסם של  כמה כדורגלני עבר די מוכרים- מאיר ז'אנו מגן ימני ושחקן העבר בנצרת עילית, יגאל ז'אנו ששיחק כקשר בהפועל נצרת עילית ואבישי ז'אנו שחקן העבר של מכבי חיפה (הגיע עד לליגת האלופות עם מכבי חיפה וזכה באליפויות וגביע מדינה).

5- אלי שימש כמנכ"ל הפועל נצרת עילית משנת 2007 עד 2010. הוא קיבל את המועדון בליגה הארצית עם בעיות כלכליות לא פשוטות וכמעט ללא תמיכה של הרשות המקומית, כך לטענתו, ובכל זאת הוא הצליח להעלות את הקבוצה לליגה הלאומית. "אם המועדון לא היה עולה ללאומית היו סוגרים את הדלתות ב'גרין' ולא היה כדורגל בעיר בכלל", הוא אומר בלי היסוס.

אגב, את הפועל נצרת עילית הוא עזב בגלל אירוע רפואי, אך הלב שלו תמיד נשאר שם. "אני מאחל לנצרת עילית לעלות ליגה. מגיע לרוני ליקוורניק, גיל ברעם ולהנהלה קצת נחת מהמועדון".

6- הוא מונה בשנה האחרונה ליו"ר הפועל מגדל העמק בליגה א' וכבר עם כניסתו לתפקיד הצהיר כי "אני בא לשנות את אופן הניהול וההתנהלות במועדון". יש לציין כי כבר בתחילת הדרך רואים שינוי במחלקת הנוער והקבוצה הבוגרת, אבל הוא לא מסתפק בכך: "אני מקווה שבעוד שנתיים נוכל להתמודד על עלייה לליגה הלאומית", הוא מצהיר בריש גלי.

7- אלי אלפסי ידוע בתור אבא למופת וסבא לתפארת. לא בכדי המשפחה היא לפני הכל אצלו. בכל הזדמנות הוא דואג לעזור ולסייע לילדיו, ליהנות עם הנכדות ולצאת לחו"ל עם כל המשפחה. בשנה שעברה הוא יצא עם כל המשפחה לחופשה מהנה ברודוס. גם השנה מתוכננת חופשה משפחתית בקיץ עם כולם.

8- בנו של אלי, עמירן, שיחק מגיל 8 בהפועל נצרת עילית עד גיל 25, עלה עם הקבוצה מהליגה הארצית לליגה הלאומית ובגיל 25 פרש מכדורגל עקב פציעה. בנוסף, החתן שלו הוא ג'וני טננבוים ששיחק בהפועל עכו והפועל עפולה ומאמן כיום במחלקת הנוער של אסי גלבוע.

9- אירוע מצער שחקוק היטב בזיכרונו של אלפסי זה ששמעון מייסטר האפסנאי האגדי של מחלקת הנוער של נצרת עילית הלך לעולמו לפני כ-9 שנים (בן 62 במותו). "תמיד אמר 'אם אני ימות תקבור אותי ליד העצים ב"אצטדיון'", מספר אלפסי, "אני זוכר שביום שישי אני הייתי בלימודים בחיפה וקיבלתי טלפון מאשתי שהמשפחה של מייסטר לא מצליחה לאתר אותו מהבוקר. כבר באותו רגע הייתה לי הרגשה לא טובה, התקשרתי אליו ולא היה מענה. צלצלתי לאלי ארובס המנהל ואמרתי לו תלך למגרש ותמצא את מייסטר, אני בטוח שהוא שם. אכן כך היו פני הדברים. אלי ארובס ועובד גרינפלד ז"ל מצאו אותו מוטל על הרצפה במשרד, זו הייתה אבידה קשה למועדון".

10- אחד האירועים המשמחים ביותר שחווה בכדורגל זה משחק עלייה של הפועל נצרת עילית מול כפר כנא באצטדיון 'גרין', כאשר בדקה ה-88 מאור ג'אנח נגח פנימה בדרך לניצחון מרגש שהעלה את הקבוצה לליגה הלאומית. "תוך כמה שעות ארגנו חגיגת לכל העיר והופעת אומנים בפארק העירוני", הוא נזכר בערגה.

אלי אלפסי
אלי אלפסי