אלון תבור: 6 מפעלים חוברו לרשת חלוקת גז טבעי

ששת המפעלים שחוברו: מפעל הגבס אורבונד, מפעל השימורים זנלכל, מפעל האיטום פזקר, יצרן סגסוגות מתכת פינקלשטיין מערכות, מפעל מערכות היציקה תדיר-גן, ומפעל הפלסטיק רומולד. צילום: ישראל פרץ

בטקס חגיגי במעמד שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, סגן ומ"מ ראש עירית עפולה שלמה מליחי, ובהשתתפות מנהלי חברות ומפעלים באזור התעשייה אלון תבור, חוברו בשבוע שעבר ששה מפעלים לרשת חלוקת הגז הטבעי, חמש שנים אחרי שביקשו אישור לכך. חיבור המפעלים באלון תבור, התאפשר תודות לתמיכה הכספית של משרד האנרגיה שאפשרה לזכיינית שהניחה את הצנרת, חברת סופר אנ.גי, להשלים את חיבור המפעלים ובעתיד הקרוב יחוברו מפעלים נוספים. ששת המפעלים שחוברו: מפעל הגבס אורבונד, מפעל השימורים זנלכל, מפעל האיטום פזקר, יצרן סגסוגות מתכת פינקלשטיין מערכות, מפעל מערכות היציקה תדיר-גן, ומפעל הפלסטיק רומולד.

שר האנרגיה שטייניץ, ברך על הספתח והעידן החדש ומנה בדברי ברכתו את שלושת המרכיבים העיקריים והחשובים בשימוש בגז הטבעי: יותר בריאות ואיכות לאוכלוסייה בישראל, יותר הכנסות לקופת המדינה בעשרות מיליארדי שקלים בשנה ומצב גיאו-פוליטי חדש. עידן חדש כעת ועתיד מבטיח לדורות הבאים, תודות לאוצרות הטבע שהתברכה בהם ישראל במעמקי הים.  

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ציין בדבריו את השותפות עם עירית עפולה באזור התעשייה אלון תבור והדגיש שהמועצה חרטה על דגלה לקדם את האנרגיה החלופית הירוקה בכל מרחב עמק יזרעאל. בצר: "כחקלאי, אני יודע כי האדמה מצמיחה את יבוליה ומעתה, גם מעמקי הים מצמיחים לנו יבול אנרגטי, שמשנה דרמטית את איכות הסביבה והבריאות, והתעשייה שלנו".