אישום: דקר את שובה מלכה באכזריות ורצה למות "מות קדושים"

כתב אישום שהוגש נגד נור אלדין שינאוי, שדקר את הנערה שובה מלכה במרכז העיר עפולה חושף את האכזריות בה פעל. כשחש הנאשם כי כוחותיה של הנערה אוזלים, וסבר כי מותה קרב, נמלט הנאשם מהמקום עד שנתפס על ידי המשטרה, אז מלמל את תפילת "השהאדה"

פרקליטות מחוז צפון – פלילי הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נור אלדין שינאוי בן 20, תושב ג'נין בגין עבירות של ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, הכנה לרצח בנסיבות מעשה טרור, החזקת סכין, וכן ריבוי מקרים של שהייה בלתי חוקית בישראל.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד עמוס דניאלי עולה כי ביום 27.12.15 נהרגו חבריו של הנאשם, מחמוד ונור סבאענה ,במהלך פיגוע דקירה אשר ביצעו, כלפי חיילים במחסום חווארה, בכניסה לשכם.
מאז מותם של חבריו, חש הנאשם שנאה כלפי יהודים, וכלפי יהודיים דתיים בפרט.
ביום 04.03.18 נכנס הנאשם לישראל תוך שימוש בהיתר חד יומי למטרות תיירות, ביחד עם קבוצת מטיילים פלסטינים, אשר טיילה בחיפה ובטבריה.
בהגיע הקבוצה לטבריה, עזב הנאשם את הקבוצה, ונסע באוטובוס לאכסאל. מאז ועד ליום מעצרו, 11.06.18, שהה הנאשם שלא כדין בישראל, ועבד בעבודות מזדמנות.

הסכין ששימשה את המחבל לתקיפה האכזרית של הנערה שובה מלכה
הסכין ששימשה את המחבל לתקיפה האכזרית של הנערה שובה מלכה

עוד עולה כי במהלך שהותו בישראל גמלה בליבו ההחלטה לרצוח יהודי. לצורך מימוש תכניתו הצטייד הנאשם בשתי סכינים, וביום 11.06.18 נסע לעפולה וחיפש מטרה מתאימה לביצוע הפיגוע.
בהגיעו לעפולה, ירד הנאשם בתחנת האוטובוס בצומת הרחובות יהושע חנקין והבנים, באותה העת, המתינה בתחנה שובה מלכה, תלמידת אולפנה בת כ-18 שנים.
הנאשם הבחין כי הנערה היא בעלת חזות יהודית דתית, והחליט כי היא יעד מתאים לביצוע הפיגוע. הנאשם התנפל על הנערה ודקר אותה פעמים רבות באכזריות. לאחר שסבר כי גרם למותה של הנערה, נמלט מהמקום.

• "הנאשם נמלט בריצה לכיוון היציאה מעפולה. בדרכו, השליך הנאשם את הסכין הגדולה ואת התיק"

בכתב האישום נכתב: "הנאשם החליט להמתין עד שהנערה תתיישב בתחנה, שכן סבר שאם ידקור אותה בעודה עומדת, קיים סיכוי הנערה תצליח להתנגד לו, ותיוותר בחיים. משכך, הלך ושב הנאשם סביב התחנה, והמתין לשעת כושר. בשלב מסוים, התיישבה הנערה בתחנה והחלה לקרוא ספר. באותה שעה הייתה הנערה לבדה בתחנה, והנאשם החליט כי בשלה העת לרצוח אותה. הנאשם שלף את הסכין הגדולה, התקרב אל הנערה מלפנים ודקר אותה בעוצמה באמצעות הסכין הגדולה, כלפי מטה, באזור הצוואר ועצם הבריח, במטרה להביא למותה. הנערה קמה והחלה לצעוק ולנסות להימלט, תוך שהיא מסובבת את גבה אל הנאשם. הנאשם, במטרה לרצוח את הנערה, הוסיף ודקר אותה 8 פעמים נוספות, באמצעות הסכין הגדולה, בבית החזה האחורי ובגב.

הסכין בה השתמש המחבל נמצאה מאוחר יותר בשיחים
הסכין בה השתמש המחבל שנמצאה מאוחר יותר בשיחים

כשחש הנאשם כי כוחותיה של הנערה אוזלים, וסבר כי מותה קרב, נמלט הנאשם מהמקום, הנאשם נמלט לכיוון אשר סבר כי יוביל אותו לאזור ג'נין. חרף הפציעות הקשה שנגרמו לה, הצליחה הנערה להתקדם ברגל מרחק קצר, עד סמוך למסעדת "ארומה" שם פגשה בעוברי אורח, מסרה להם כי נדקרה, והתמוטטה. עוברי האורח הזעיקו סיוע רפואי, והנערה הובהלה לבית החולים "העמק", כשמצבה קשה ונשקפת סכנה לחייה.

סכין הטפטים עמה תכנן לתקוף ולרצוח שוטר
סכין הטפטים עמה תכנן המחבל לתקוף ולרצוח שוטר
הנאשם נמלט בריצה לכיוון היציאה מעפולה. בדרכו, השליך הנאשם את הסכין הגדולה ואת התיק. בהגיעו לאזור היציאה מעפולה לכיוון כביש 65, הבין הנאשם כי הוא טעה בדרכו. הנאשם עלה על מונית אשר בה הבחין בתחנת דלק סמוכה, וביקש מהנהג להסיע אותו למחסום ג'למה. המונית החלה בנסיעה בחזרה לכיוון עפולה. אזרח אשר עבר במקום ושמע על הפיגוע, הבחין בנאשם, אשר התנהגותו עוררה בו חשד, עולה למונית, ודיווח על כך למשטרה. באזור שדרות מנחם בגין נוצר פקק תנועה, והנאשם סבר כי הוא עלול להיתפס על ידי המשטרה.
משכך, ירד הנאשם מהמונית. באותה עת, בעקבות דיווח האזרח, הגיעה ניידת משטרה אל מאחורי המונית. הנאשם הבחין בניידת ופתח במנוסה רגלית לכיוון רחוב הגלבוע. שלושה שוטרים דלקו אחר הנאשם, תוך שהם קוראים לו לעצור. הנאשם לא ציית להוראות השוטרים, והוסיף להימלט, אף שאחד השוטרים ביצע ירי אזהרה באוויר.
במהלך מנוסתו, נכנס הנאשם לחניון של בניין מגורים ברחוב הגלבוע 45. בליבו של הנאשם גמלה ההחלטה לדקור את אחד השוטרים ולרצוח אותו, במידה שזה יתקרב אליו.

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לצורך כך, שלף הנאשם את סכין הטפט ופתח את להבה. הנאשם הביא בחשבון את העובדה כי ייהרג על ידי השוטרים לאחר הדקירה, ואף מלמל את תפילת השהאדה, שכן ראה במוות זה "מות קדושים". לאחר מכן עצר הנאשם, הסתובב במקום לכיוון השוטרים והניף את סכין הטפט באוויר, תוך שהוא מאיים באמצעותה על השוטרים בפגיעה.
אחד השוטרים ירה בנאשם ברגלו. הנאשם נפל ואז נעצר על ידי השוטרים, ופונה לבית החולים, לקבלת טיפול רפואי. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו לנערה 9 פצעי דקירה חודרים. הנערה פונתה על ידי מד"א לחדר הלם בחדר מיון בית החולים "העמק". לאחר 5 ימים במחלקת טיפול נמרץ, הועברה הנערה למחלקת אשפוז ובהמשך שוחררה לביתה. בכתב האישום נכתב כי במעשיו האמורים לעיל ניסה הנאשם לגרום למותה של הנערה שלא כדין, מתוך מניע לאומני, דתי או אידיאולוגי, תוך שימוש בסכין אותה החזיק שלא כדין. בנוסף, הכין הנאשם כלי נשק לצורך ביצוע רצח, ממניע לאומני, דתי או אידיאולוגי. בנוסף, במספר רב של מקרים, נכנס הנאשם לישראל ושהה בה בניגוד לחוק".
הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.