איך להיות אמא באמהרית

האגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק קיים "שיעור בהורות" לנשים יוצאות אתיופיה במטרה לתת להן כלים נכונים לחינוך והתמודדות עם קשיי הילדים בגיל ההתגברות.

להיות הורה זאת משרה לכל החיים, ללא חופשות, בלי פיטורים וללא הכשרה פורמלית לתפקיד תובעני זה. לכן, במילוי תפקיד זה זקוקים כל ההורים לתמיכה, ידע ורכישת מיומנויות חדשות, כפי שסדנת הורים לכלל התושבים כבר מתקיימת במרכז למיצוי כישורים. כדי להעניק כלים, החליטו באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק לקיים סדנת הורים לנשים יוצאות אתיופיה בהנחיית המרצה טובה שוהם.
הסדנא עסקה בנושאים הקשורים לגידול ילדים מגיל יסודי ועד גיל ההתבגרות כגון: עידוד, הקשבה פעילה, יצירת אחריות בקרב הילדים, גבולות וסמכות הורית,  הנשים שיתפו את המנחה בבעיות שנתקלו בהם עם ילדיהם וקיבלו הדרכה תוך שימוש בסימולציות להמחשת הנושא.
זהבה לאוי מגשרת העדה האתיויפית באגף לשירותים חברתיים שארגנה את הסדנא סיפרה: "הפתיחות של הנשים וחשיפת הבעיות האישיות בקבוצה מחד, והנחייה מקצועית מאידך תרמו להצלחת הסדנא ולקבלת כלים שימושיים שניתנים לאימוץ על ידי הנשים בתקשורת שלהן עם ילדיהן.
אהובה גובני-חגי מנהלת מדור קהילה: "הרשות מקיימת סדנאות במגוון נושאים על פי הצרכים של כל עדה ועדה. הנשים התקדמו והשתלבו יפה מבחינה חברתית ותעסוקתית".