אחרי הסופגניות: איך חוזרים למשקל אחרי חג חנוכה?

יחידת התזונה והדיאטה של כללית מחוז צפון מציגה: המדריך המלא לחזרה למשקל אחרי חג השמן

הייתם בחגיגות חג השמן ואכלתם לביבות, סופגניות והרבה ממתקים והמכנס כבר לא עולה עליכם. זה הזמן לנצל את ההפוגה בין החגים ולחזור לשגרה.

• תכננו את הארוחות ושתו מים

תכננו בכתב את התפריט היומי או השבועי, והשתדלו להיצמד אליו. לרוב, אנו נוטים להתייחס לתכנית כתובה באופן מחייב יותר – מה שיגדיל את הסיכוי לביצועה. ארגנו מראש את הארוחות או את המצרכים הדרושים להכנתן ונהלו במשך כמה ימים רישום אכילה של כל מה שאוכלים בפועל והשוו עם התכנון המקדים, על מנת לזהות חריגות בכמויות או אכילה לא מתוכננת – יש מצב שתגלו ש"השד לא נורא כל כך" וכי אתם נדרשים לשינויים מינוריים בלבד על מנת לשפר את תזונתכם…יש לשתות בין 8-10 כוסות מים ביום. המים גורמים לתחושת שובע ומייעלים את תהליך חילוף החומרים. המים מסייעים להוציא את המלחים והרעלים המיותרים מהגוף.

• אכלו בשעות קבועות

חשוב לחזור ולאכול ארוחות בשעות קבועות. הקפידו לאכול כל 3-5 שעות. כאשר אוכלים בצורה מסודרת יש חילוף חומרים יעיל יותר, אין נפילות סוכר והתיאבון מתאזן. הקפידו ללעוס את האוכל. כל נגיסה עוזרת בהאטת קצב האכילה וכך ניתן לאכול קטנה יותר בזמן ארוך יותר. נסו להגיע ל-25 לעיסות לכל ביס. אכלו לאט יותר ותיהנו מהארוחה זמן רב יותר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• פחות פחמימות ופחות סוכר

הימנעו מקיצוץ קלורי קיצוני בתזונה היומית, או בשמו הרווח "דיאטת כסאח", שאולי יביא לירידה מהירה במשקל תוך זמן קצר, אך יסתיים כמעט תמיד באכילה מפצה – אכילת יתר, לעתים חסרת שליטה, של כל המזונות האהובים שנמנענו מהם במטרה להאיץ את הירידה במשקל.
כשהגוף מקבל בזמן את הדלק שלו הוא זקוק, הוא "יודע" לווסת את הכמות הנאכלת ובאופן זה אפשר ליהנות מהכל, אך במידה, מבלי להרגיש שאנחנו מוותרים על משהו.
הפחיתו בצורה הדרגתית בסוכר ובשומנים הפוגעים בבריאותכם ובבריאות בני משפחותיכם. במקום ממתקים אכלו פירות. במקום שתייה מתוקה שתו יותר מים.

• חזרה לפעילות גופנית

להתחיל או לחזור בהדרגה. בחרו בפעילות אהובה עליכם . יש אין ספור סוגי פעילויות אפשריים .
בטוח שכל אחד ימצא משהו שהוא אוהב לאו דווקא ריצה או הליכה. אפשר לקפוץ על טרמפולינה, לרקוד , לשחק ב-X BOX , לרקוד על שטיח ריקוד או כל דבר אחר שעולה לכם העיקר לעשות!
שתהיה חזרה נעימה לשגרה שהיא מילת המפתח להצלחה. יש יותר ימי שגרה מימי חג.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|