איך במוא"ז מגידו מטפלים באובדנות?

המחלקה לשירותים חברתיים יזמה שיתוף פעולה עם משרד הבריאות, לתכנית למניעת אובדניות למען תושבי המועצה האזורית מגידו

סטטיסטיקת מקרי ההתאבדות השנתית בישראל עומדת על 500 מקרים מדי שנה ולמעלה מ-6,000 ניסיונות התאבדות. האוכלוסייה בסיכון חוצה מגזרים וגילאים, כשכל התאבדות מותירה אדמה חרוכה בסביבת האדם שהתאבד. לאחרונה מחקרים מראים כי גיל המתאבדים יורד והסכנה בניסיון אובדני נוסף עולה פי 8.
בממצאים של משרד הבריאות במועצה אזורית מגידו – 5 מתאבדים בעשור האחרון. נציגת משרד הבריאות שיראל עזרן – יועצת ארגונית ורכזת אזור צפון של התכנית נפגשה עם נציגי המועצה, כדי ללמוד ולהבנות את תהליך הטמעת הנושא ברשות. במהלך חודש ינואר התכנס צוות היגוי של המועצה שכלל את ראש המועצה, מנכ"ל המועצה, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים, מנהלת החינוך, מנהלת השירות הפסיכולוגי, מנהלת מחלקת ילדים ונוער, דוברת המועצה ונציגת ציבור תלמה דיין מעין השופט.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כמו כן, נכחו במפגש שתי נשים מעמותת "בשביל החיים" אימהות לילדים שהתאבדו, שתרמו רבות מניסיונן וסיפורן האישי והכרות עם עשיית העמותה.
מטרת התכנית לבנות רצף של מענים טיפוליים ולהכשיר אנשי מקצוע ומתנדבים למעגל של "שומרי סף". הועדה תיקבע את דרכי הפעולה ותעמוד בקשר עם בעלי תפקידים ביישובים, על פי התאמות של כל יישוב ומענה לצרכים המותאמים לו. שרית תאנה: "בשנים האחרונות חווינו התמודדויות בתחום האבדני, מצאתי לנכון לקדם את התחום במועצה שלנו , לשם העמקה בנושא לקבלת כלים להתמודדות ברמה הפרטית והקהילתית .אני מודה לכל מי שהתגייס לטובת קידום המטרה".