"שווים. כישרוניים. אלופים"

כבוד: תלמידי בית הספר יובלים עפולה הם אלופי הארץ במשחק הבוצ'יה- ענף ספורט ייחודי לאנשים עם מוגבלות גופנית קשה בגפיהם העליונות והתחתונות

"ברכות, ישר כח, שמחה וגאווה גדולה על זכיית נבחרת ביה"ס 'יובלים' עפולה במקום הארצי הראשון בתחרות הבוצ'יה, ספורט ייחודי לאנשים עם מוגבלות גופנית קשה בגפיהם העליונות והתחתונות", כך אמרה השבוע מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון.
דובר המחוז, דויד גורלי מציין כי בבית הספר "יובלים", לתלמידים עם שיתוק מוחין, מתאמנים במשחק הפראלימפי "בוצ'יה".
הבוצ'יה הוא ענף ספורט ייחודי לאנשים עם מוגבלות גופנית קשה בגפיהם העליונות והתחתונות. המשחק מבוסס על הכדורת הצרפתית "פטנק". החל מ-1984 הפך המשחק להיות ספורט פאראלימפי- במשחקים האולימפיים לספורטאים עם מוגבלויות.

• הישג מרשים

המשחק מיועד לקבוצות או יחידים. מטרת המשחק היא לזרוק כדור בצבע אדום או כחול קרוב ככל האפשר לכדור המטרה- הכדור הלבן.
את הכדורים ניתן לזרוק עם הידיים, לבעוט עם הרגליים או לדחוף באמצעות רמפה המשלימה את פעולת הגלגול אל המגרש. המשחק מבוסס על מיומנותו ורגישותו של השחקן ודורש ריכוז גבוה, דיוק, ויסות כוח וחשיבה טקטית.
הודות למיזם "פיתוח ענף הבוצ'יה בישראל" של מרכז איל"ן לנכים ברמת גן והביטוח הלאומי, באישור ובליווי של הפיקוח על בית הספר ומשרד החינוך, זוכה ביה'ס לסיוע ברכישת הציוד הייחודי למשחק ולסבסוד נסיעות לתחרויות. שחקני הנבחרת הבית ספרית מתאמנים פעמיים בשבוע, בהדרכת מורה לחינוך גופני ופיזיותרפיסטיות, שעברו הכשרה בתחום.
בתחילת ינואר השתתף בית הספר בטורניר החורף של המיזם. מתוך 12 נבחרות מכל הארץ, נבחרת בית הספר זכתה במקום הראשון בבית של הנבחרות הצעירות. הישג מרשים עבור התלמידים.


לפני כחודשיים נבחרת בית הספר השתתפה בתחרות של מחוזות חיפה והצפון והגיעה למקום השני, כמו כן, העפילה לבית העליון ולתחרויות ברמה הארצית. בימים אלה ממש נבחרת בית הספר השתתפה בתחרות הארצית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יהודה גלברג , מנהל ביה"ס: "תלמידנו חשו כספורטאים שווים, במשחק המותאם להם, המאפשר מימוש יכולותיהם, וחוו חוויה מעצימה של מסוגלות. לאחר התחרות וההתרגשות הגדולה שחקני הנבחרת ספרו שהמשחק מקנה להם ביטחון עצמי וכוח לנסות דברים חדשים, שההשתתפות תרמה לתחושת המסוגלות ורצון להצליח גם בלימודים, ההשתתפות הוסיפה שמחה וסיפוק בחיים ובשגרת היום- יום ושהייתה הרגשה של הנאה והצלחה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפני כחודשיים נבחרת בית הספר השתתפה בתחרות של מחוזות חיפה והצפון והגיעה למקום השני, כמו כן, העפילה לבית העליון ולתחרויות ברמה הארצית. בימים אלה ממש נבחרת בית הספר השתתפה בתחרות הארצית.
שני בתי ספר מכל הארץ השתתפו בתחרות ושאר הקבוצות הגיעו ממרכזי איל"ן ומרכזי ספורט לאנשים בוגרים עם מוגבלויות מרחבי הארץ. נבחרת יובלים זכתה כאמור במקום הראשון בתחרות הארצית.
המשחק נכנס לבית הספר במסגרת שיעורי החינוך הגופני ומקצועות הליבה האחרים הנלמדים בבית הספר. אין ספק שלמידה משמעותית הנעשית באופן חווייתי, מעוררת מוטיבציה, גורמת להנאה וכיף ולהעלאת הדימוי העצמי ותחושת השוויון והמסוגלות. לתלמידי הנבחרת, לתלמידים האחרים שעודדו ולצוות המלווה מגיעות הרבה מחמאות וברכות על הזכייה' .

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|