"רפולה": התחנה הבאה -תחנת רפול – עפולה

החל מהיום- תחנת הרכבת בעפולה נקראת תחנת רפול-עפולה, ע"ש רא"ל רפאל איתן. במהלך האירוע הפגינו כנגד השר המתנגדים להקמת שדה תעופה בעמק. השר הפתיע את המתנגדים כשאמר להם: “אין לי שום בעיה שיאשרו הקמת שדה תעופה בנבטים

ברוכים הבאים לתחנת הרכבת רפול- עפולה: טקס קריאת תחנת הרכבת בעפולה על שם רא"ל רפאל איתן (רפול), התקיים היום בעפולה, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שגם הסיר את הלוט.
עוד נכחו באירוע: ראשי הרשויות יצחק מירון, אלי ברדה, אייל בצר, איציק חולבסקי, רונן פלוט, רפאל בן שטרית, מנכ"ל הרכבת, שחר איילון, בני משפחתו של רפאל איתן וחבריו ליחידת הצנחנים, סגן שר השיכון והבינוי ז'קי כהן ועוד.

השר כץ וכצ'ה חברו של רפול
השר כץ שמעון כהנר (קצ'ה) חברו של רפול

השר כץ ציין כי אין ראוי יותר מרפול, שתחנת הרכבת תקרא על שמו. "החלטתי לקרוא לתחנת הרכבת בעפולה ע״ש רפאל איתן, גיבור ישראל, ורמטכ״ל לשעבר שתרם את מיטב שנותיו למען המדינה. נוף ילדותו ובגרותו של רפול זורם באופן הדוק עם העמק, ואך טבעי הוא להנציחו גם כאן. למדנו מרפול במה שהוא עשה בצה”ל, באכפתיות שלו להוביל. רפול היה שתקן, דיבר חד, מתומצת אבל חזק וברור. הוא לא נסוג לאחור", הוסיף השר כץ.

• "זכותכם להפגין, דיאלוג זה חלק מהחברה הישראלית"

לאורך כל האירוע הפגינו עשרות חברי מטה המאבק להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד. במהלך דבריו הפתיע השר את הנוכחים כשאמר להם: “אין לי שום בעיה שיאשרו הקמת שדה תעופה בנבטים", אמירה שזכתה למחיאות כפיים סוערות של המפגינים ובני העמק שנכחו בטקס.

מפגינים מהעמק שמחו במהלך הטקס נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד
מפגינים מהעמק שמחו במהלך הטקס נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד

עוד אמר השר כץ בנושא: “אני בעצמי יזמתי ועדה שהמסקנות שלה היו שנבטים הוא המקום הראוי להקמת שדה תעופה. אבל בגלל התנגדות מערכת הביטחון הממשלה קיבלה החלטה שרמת דוד יהיה שדה התעופה המשלים לנתב"ג בכפוף לבדיקה תכנונית שבה כרגע נבדקות שתי האפשרויות האחרונות- נבטים או רמת דוד. גם אני ממתין לתוצאות של אותה בדיקה. חלק מהבדיקות הן מול מערכת הביטחון וצה"ל. זכותכם להפגין, דיאלוג זה חלק מהחברה הישראלית", סיכם את דבריו השר כץ.

ראש עיריית עפולה יצחק מירון
ראש עיריית עפולה יצחק מירון

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה אמר בדבריו כי זה יותר מצדק היסטורי לקרוא את שם התחנה על שמו של רפול, “רפול לא רק גר ופעל בעמק, הוא היה איש העמק בכל רמ"ח איבריו ועפולה כבירת העמק הייתה העיר שלו. הוא תרם רבות למדינת ישראל ויש פה סגירת מעגל".

ראש המועצה של עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה של עמק יזרעאל אייל בצר

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל הוסיף: “רפול היה איש נחוש, ישיר ופשוט. הוא היה איש צבא שתמיד דיבר גם על חינוך וחקלאות". במקביל ביקש בצר מהשר כץ לקדם את הקמתו של שדה תעופה בנבטים ולא בעמק.

בטקס המרגש השתתפו אנשי ציבור רבים, בני משפחתו וחבריו לשירות הצבאי
בטקס המרגש השתתפו אנשי ציבור רבים, בני משפחתו וחבריו לשירות הצבאי

 

 

השר כץ ולצידו ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה וסגן שר השיכון ז'קי לוי מבית שאן
השר כץ ולצידו ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה וסגן שר השיכון ז'קי לוי מבית שאן